۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
۱۰ خاصیت عجیب ماساژ پا !

اگر دونده یا ورزشکار هستید یا فقط کارهای روزمره خود را انجام می‌دهید و یا اصلاً هیچ کاری انجام نمی‌دهید، ممکن است هر چند وقت یک بار احساس کنید که پاهای خود را دراز کنید یا ماساژ دهید. بنابراین، همه ما مزایای درمانی فیزیوتراپی را درک کرده چرا که فیزیوتراپی ساده اساساً کشش یا ماساژ دادن پاها است. اما ماساژ پا در آبگرم نیز ایده بدی نیست!

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ پاهایمان ما را در تمام روز، ایستاده نگه می‌دارد. هرچه بیشتر راه برویم، پاهای ما بیشتر خون ما را به سمت بالا پمپاژ می‌کند. برعکس، هر چه بیشتر بنشینیم، این عمل پمپاژ مختل می‌شود. این همچنین بر رگ‌های ما و گردش خون در پاهایمان تأثیر می‌گذارد. بنابراین، باید بدانیم که اگر دائماً ایستاده باشیم، ممکن است برخی از رگ‌های خونی ما آسیب ببیند.

فواید ماساژ پا

گردش خون را بهبود می‌بخشد: سبک زندگی بیش از حد بی‌حال ما جریان خون و گردش خون را در پاها کاهش می‌دهد. یک ماساژ ساده ، باعث حفظ حرکت عضلات و بهبود گردش خون می‌شود.

اجتناب از تجمع لنفاوی: چارچوب سیستم لنفاوی مسئول دفع سموم و سایر مواد نامطلوب از بدن است. برخی مواقع، شرایط خاص باعث ایجاد و توسعه لنف می‌شود. این فقط بر ظرفیت چارچوب لنفاوی برای از بین بردن هدر رفت تأثیر نمی‌گذارد، همچنین باعث تجمع در بازوها و پاها می‌شود.

از صدمات جلوگیری می‌کند: ماساژ پا به خودی خود یک فعالیت عالی است زیرا به جلوگیری از آسیب کمک می‌کند. تحرک ما را افزایش می‌دهد، بافت‌های عضلانی را کشش می‌دهد و خون رسانی را بهبود می‌بخشد. شل شدن ماهیچه ها به طور قابل توجهی احتمال آسیب دیدگی در حین بازی یا ورزش را کاهش می‌دهد.

استرس را کاهش می‌دهد: ماساژ پا استرس و تنش را کاهش می‌دهد و به کنترل اضطراب کمک می‌کند. یک ماساژ تسکین دهنده پا می‌تواند ضربان قلب شما را پایین بیاورد، ماهیچه‌های منقبض را شل کرده و اندورفین را آزاد کند. همه اینها اعصاب را آرام می‌کند و به شما کمک می‌کند آرام و شل شوید.

ریکاوری عضلانی: برای کسانی که به ورزش علاقه دارند، درد بعد از یک تمرین سخت می‌تواند به اندازه ای باشد که شما تمایلی به ورزش نداشته باشید. برای کسانی که به طور مکرر ورزش می‌کنند، درد وحشتناک بعد از یک تمرین خوب می‌تواند کافی باشد تا شما را وادار کند دوباره ورزش نکنید. این درد به عنوان درد عضلانی تاخیری یا DOMS نیز شناخته می‌شود. ماساژ پا می‌تواند به درمان DOMS کمک کند و بهبودی شما را تسریع کند. ماساژ برای کاهش انبساط و کمک به بهبود عضلات شناخته شده است.

هم ترازی پا و کمر: کارشناسان می‌گویند وضعیت بد بدن نه تنها منجر به کمردرد می‌شود، بلکه پاها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. ماساژ منظم پاها همچنین می‌تواند ناهماهنگی باسن و کمر را بهبود بخشد.

PMS : در نتیجه سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، بسیاری از خانم ها مشکلات زیادی از ذهنی گرفته تا جسمی را تجربه می‌کنند. عوارض جانبی مانند نوسانات خلقی، تنش، میگرن و سردرد اساساً می‌تواند فعالیت‌های روزانه را مختل کند، اما یک ماساژ مناسب پا می‌تواند به تسکین این اثرات کمک کند. ماساژ روزانه پا و ساق پا واقعا می‌تواند در این دوران مفید باشد.

بی خوابی: کم خوابی یک مشکل پیچیده است. بخشی از علل شامل داروهای مختلف (مانند کافئین، نیکوتین، نسخه ای که برای آسم مصرف می‌کنید)، نوبت کاری، استرس، اندوه و افسردگی است. گاه و بیگاه ما به سادگی ایده روشنی در مورد علت اصلی کمبود خواب نداریم. با این حال، ما معتقدیم که ماساژ پا تأثیر قابل توجهی بر خواب شما دارد. ماساژ پا می‌تواند درجه استرس شما را کاهش دهد و در نتیجه به شما کمک کند استراحت کنید.

درد مفاصل: ماساژ ساق پا می‌تواند به تسکین درد مفاصل کمک کند. ماساژ با شل کردن ماهیچه های اطراف مفاصل و ورز دادن بافت همبند که این مفاصل را محکم نگه می‌دارد کمک می‌کند. با توجه به اینکه درد مفاصل می‌تواند به‌علاوه با استحکام عضلات تشدید شود، ظرفیت ماساژ برای رهاسازی تنش در عضلات جامد فوق‌العاده قانع‌کننده است. با رها شدن تنش در بافت احاطه کننده، کشش از مفاصل برداشته می‌شود و بخشی از درد احساس شده به دلیل تحریک بافت های مفاصل را کاهش می‌دهد.

کد خبر 452779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =