انتظار بازاری متعادل

انتظار می رود بازار فردا در بهترین حالت مانند دو روز گذشته یک بازار متعادل باشد

صدای بورس- مژده ابرهیمی؛ بازار فروشنده ندارد و خریدار بزرگی هم تمایل به خرید ندارد. همچنین با توجه به موقعیت شاخص کل بسیار می تواند شکننده باشد. چون فروشنده می تواند با یک خبر منفی تمامی دارایی خود را به فروش بگذارد و شاید پتانسیل اخبار منفی و برجامی که دیگر بدون وزن برای بازارسرمایه شده هم چندان تاثیری بر روند بازار ندارد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: امروز شاخص کل با افزایش حدود پنج هزار واحد به عدد یک میلیون و پانصد و چهل و دو هزار واحد رسید که ارزش معاملات چیزی حدود پنج هزار میلیارد و شاخص کل و هم وزن، هم راستا با هم یک افزایش کوچک نسبی را شاهد بودند.
وی افزود: در ابتدای صبح تا ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه بازار با ترس و ابهام مواجه بود، اما از ۹:۴۰ به بعد یک افزایش نسبی را شاهد بودیم که به صورت کاملا محتاطانه و حساب شده شاخص را به سمت بالا هدایت کرد.
عصاری بیان کرد: امروز ما شاهد خروج پول از بازارسرمایه بودیم، اما گروه های اصلی و پرقدرت بازار مثل گروه فلزات اساسی ، محصولات شیمیایی و پالایشی ها ورود پول حقیقی را شاهد بودند. همچنین گروه های کوچکی مانند لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی قند و شکر و خرده فروشی ها هم شاهد ورود نقدینگی به آنها بوده است . از طرف دیگر خروج نقدینگی از بانک ها بیمه و صندوق های درآمد ثابت به چشم می خورد.
این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: پس از افت های سنگین اول هفته دو روز مثبت کم‌جان را شاهد بودیم که می شود به واقعیت این روزهای بازار پی برد.
به گفته عصاری بازار فروشنده ندارد و خریدار بزرگی هم تمایل به خرید ندارد. همچنین با توجه به موقعیت شاخص کل بسیار می تواند شکننده باشد. چون فروشنده می تواند با یک خبر منفی تمامی دارایی خود را به فروش بگذارد و شاید پتانسیل اخبار منفی و برجامی که دیگر بدون وزن برای بازار سرمایه شده هم چندان تاثیری بر روند بازار ندارد.
وی افزود: با توجه به این که حدودا چهار روز تعطیلی در سر راه بازار سرمایه وجود دارد و معمولا در این شرایط سهامداران تمایل به فروش سهام خود و تبدیل به نقدینگی دارند، انتظار می رود بازار فردا در بهترین حالت مانند دو روز گذشته یک بازار متعادل باشد.

کد خبر 452736

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • روزانه چقدر شکر می خوریم؟

    روزانه چقدر شکر می خوریم؟

    دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: نرخ مصوب هر کیلو شکر برای مصرف کننده ۲۰ هزار تومان است که با افزایش کرایه حمل، احتمال تغییر این نرخ وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =