توقف ۸۵دقیقه‌ای فعالیت کارخانجات دخانیات در روز جهانی بدون دخانیات

شرکت دخانیات ایران دیروز همزمان با هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت و به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، به مدت ۸۵ دقیقه، فعالیت همه کارخانجات و ادارات خود درسطح کشور را متوقف کرد.

به گزارش صدای بورس، محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: شرکت دخانیات ایران ساعت ۱۴ بعدازظهر دیروز همزمان با هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت و به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، به مدت ۸۵ دقیقه، فعالیت همه کارخانجات و ادارات خود را در سطح کشور متوقف کرد.

وی افزود: ما به شرکت دخانیات ایران به عنوان یک صنعت نگاه می‌کنیم و با این نگاه، نه تنها موافق گسترش مصرف سیگار در کشور نیستیم، بلکه با آن مخالفیم و تنها به دلیل ویژگی ظرفیت اشتغال‌زایی و جلوگیری خروج ارز از کشور به فعالیت آن ناگزیریم.

شیخان با اشاره به برنامه‌های خاصی که برای روز جهانی بدون دخانیات در نظر گرفته شده، تأکید کرد: متوقف کردن خط تولید محصولات دخانی در کارخانجات دخانیات کشور یک حرکت نمادین در راستای حمایت از سیاست های «جهان بدون دخانیات» است.


بیشتر بخوانید: مخالفت وزیر صمت با افزایش مالیات سیگار


مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بیان داشت: باوجود اینکه امروزه مصرف سیگار در جهان رواج پیدا کرده است، ما برای سالم سازی نسل آینده کشور و نیز پرهیز از هر نوع ماده دخانی برنامه های جدیدی داریم.

به گزارش مهر، شیخان به همه کسانی که همزمان با روز جهانی بدون دخانیات تصمیم به ترک سیگار می‌گیرند تبریک گفت و یادآور شد: بسیاری از بیماری‌های انسان‌ها در جوامع امروزی ناشی از مصرف دخانیات است و همه نهادهای متولی باید برای سبک زندگی سالم و بدون دخانیات تلاش کنند.

کد خبر 452730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =