واردات روغن خام به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن

دبیر انجمن روغن‌نباتی گفت: با اصلاح نظام یارانه، مصرف ماهانه روغن در کشور به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن می رسد.

به گزارش صدای بورس، امیر هوشنگ بیرشک گفت: با اصلاح نظام یارانه و تاثیر نرخ ارز برکالاهای اساسی، بازار روغن آرام گرفته است.

به گفته او، هم اکنون کارخانجات روغن نباتی مشغول تولید هستند و تنها نگرانی در خصوص تامین ارز است که در صورت تحقق وعده وزارت جهاد و بازرگانی دولتی مبنی بر تامین روغن خام، مشکلی از لحاظ تولید نداریم.

آقای بیرشک می‌گوید، با اصلاح نظام یارانه مصرف ماهانه روغن از ۳۸۰ هزار تن به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن به واسطه کنترل قاچاق و کاهش مصرف صنف و خانوار می رسد.


بیشتر بخوانید: تولید روغن نباتی از تقاضا پیشی گرفت


دبیر انجمن روغن نباتی گفت: بنابر آمار طی سال های گذشته به سبب تخصیص ارز ترجیحی ۲ میلیون تن روغن خام و دانه های روغنی وارد شد که امسال پیش بینی می شود، به یک‌ میلیون و ۴۰۰ تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر اذعان انجمن روغن نباتی، در فروردین امسال تولید روغن نباتی به سبب کاهش مواد اولیه اُفت محسوسی داشت که این روند در اردیبهشت و پس از اصلاح نرخ ارز واردات کالاهای اساسی تا حد زیادی بهبود یافت.

کد خبر 452579

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ۵۰ درصدی فروش صنایع غذایی

    کاهش ۵۰ درصدی فروش صنایع غذایی

    رئیس فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به افزایش ۶.۵ برابری قیمت روغن، تصریح کرد: قیمت روغن در نرخ غذاهای آماده و سالادها حدود ۲۰ درصد تعیین‌کننده است اما این افزایش نرخ باعث ریزش ۵۰ درصدی فروش صنایع غذایی شد.

  • کالاهای قاچاق را بشناسید

    کالاهای قاچاق را بشناسید

    معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که اردیبهشت امسال ۷۱۲۵ مورد بازرسی در زمینه کشف کالای قاچاق انجام شده که بیشترین کشفیات درحوزه لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، سیگار و مواد دخانی بوده است.

  • ایران در رتبه ۷۶ امنیت غذایی جهان

    خودکفایی در محصولات کشاورزی شدنی است؟

    ایران در رتبه ۷۶ امنیت غذایی جهان

    کمبود مواد غذایی در جهان مشکل ساز شده اما طبق اعلام سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد، وضعیت ایران در شاخص امنیت غذایی بهتر از ۱۱۹ کشور دیگر دنیا است.

  •  دولت به مرغداران و دامداران چقدر وام می‌دهد؟

    دولت به مرغداران و دامداران چقدر وام می‌دهد؟

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای هفته جاری ابلاغ شده که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بخش دام و طیور کشور اختصاص پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =