لیدر جدید بازار مشخص شد / نقدینگی وارد کدام صنایع می شود؟

عمده فعالان بازار سرمایه همچنان دیدگاهی کوتاه مدت خواهند داشت و ترجیع می‌دهند در صنایع کم شناور (به اصلاح کوچک) و نمادهای شاخص هم وزنی، به معامله بپردازند تا جایی که قرار داشتن ارزش معاملات و نوسان آن در دو هفته اخیر در محدوده ۵ تا ۷ همت، مهر تایید این نظریه است.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ از نحوه دادوستدها پیش‌بینی می‌شود شرایطی که در هفته9 گذشته بر بازار حاکم بود در اوایل این هفته نیز ادامه داشته باشد و بازاری مثبت به لیدری صنعت نیروگاهی را نظاره‌گر باشیم.

نرگس توانایی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار در هفته گذشته به صدای بورس گفت: بازار چهارشنبه گذشته متعادل شروع شد اما خیلی زود با افزایش تقاضا و نوسانات مثبت صنایع اکثرا کوچک مواجه و در نهایت مثبت به کار خود پایان داد. در این میان صنایع نیروگاهی، سیمانی، ساختمانی، کاغذی، زراعت، قندی و غذایی از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

توانایی در مورد نکته قابل توجه در دادوستدهای چهارشنبه گذشته بیان کرد: موج تقاضای جدیدی که در اواخر بازار، در صنایع پالایشگاهی و خودرویی ایجاد شد تا در نهایت در کنار صنایع کوچک، شاخص کل را با رشد بیش از ۸ هزار واحدی مواجه شد و شاخص کل را به ارتفاع ۱.۵۶۴ میلیون واحدی رساند.

وی افزود: از نحوه دادوستدها پیش‌بینی می‌شود شرایط در اوایل این هفته نیز ادامه داشته باشد و بازاری مثبت به لیدری صنعت نیروگاهی را نظاره‌گر باشیم.


  • بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ + جدول


این کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار در هفته جاری ادامه داد: بازار تا رفع ابهامات مختلف صنایع، گذر موفقیت آمیز شاخص کل از سطوح مقاومتی حال حاضر، مشخص شدن گزارشات حسابرسی شده برخی صنایع از جمله صنعت پرحاشیه پالایشگاهی و در نهایت مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجامی، دادوستدها همچنان در سایه احتیاط خریدران سپری خواهند شد و احتمال اصلاح مجدد شاخص کل و قیمت ها، دور از ذهن نیست.

به عقیده این فعال بازار سرمایه عمده فعالان بازار سرمایه همچنان دیدگاهی کوتاه مدت خواهند داشت و ترجیع می‌دهند در صنایع کم شناور (به اصلاح کوچک) و نمادهای شاخص هم وزنی، به معامله بپردازند تا جایی که قرار داشتن ارزش معاملات و نوسان آن در دو هفته اخیر در محدوده ۵ تا ۷ همت، مهر تایید این نظریه است.

کد خبر 452474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    سلام و خسته نباشی پیش بینی هفته ای مثبت به لیدری شرکت‌های نیروگاهی!!؟ خب داداش دیدی که شنبه خونینی بود واسه بورس و نظریه کلا به فنا رفت در اولین روز هفته دیگه لزومی نداشت نظر کارشناس محترمتان رو امروز انتشار میدادین!!! اگه همون ۴شنبه هم میگفتین تا الان فراموش میکردیم ولی بعداز بازار کامل قرمز و خونین فقط کارشناس رو خراب کردین و سایت خودتان درضمن خدمتتان عرض کنم مشکل از کارشناس محترم نیست مشکل از بورس دستوری هست
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 2
    بورس بعد از ۱۵ خرداد رشد خواهد کرد
  • مخداد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    لیدر کدام لیدر بابا فعلا افکار جای دیگر در گیر است میگن فعلا دم خروس بیرون زده تاجش و صدای آوازش توی تیر و مرداد نمایان میشود