سطح روابط تجاری با روسیه به ۴۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد

اوجی گفت: بنا داریم در دولت سیزدهم سطح روابط تجاری با روسیه را به سقف ۴۰ میلیارد دلار در سال برسانیم.

به گزارش صدای بورس، جواد اوجی گفت: پیش از این مذاکرات اولیه میان دو کشور در روسیه انجام شده بود و امروز تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌هایی صورت گرفت که حوزه بانکی از مهمترین محورهای مذاکره هم در مسکو و هم در تهران است.

وزیر نفت می‌گوید: تصمیم‌هایی برای استفاده از ارزهای ملی در روابط دوجانبه و تعاملات مالی اتخاذ شد. بخشی از اعتبارات ۵ میلیارد دلار روسیه برای پروژه‌های حوزه انرژی، کشاورزی، حمل و نقل عملیاتی شده و برای بخشی دیگر نیز امروز با حضور معاون نخست‌وزیر روسیه تصمیم‌گیری شد.

به گفته او، مذاکراتی نیز در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در مسکو داشتیم که قراردادها و توافق‌هایی هم در بخش بالادستی صنعت نفت و هم در بخش پتروشیمی و صدور خدمات فنی و مهندسی امضا شد. امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای در زمینه صدور محصولات پتروشیمی و دانش فنی کاتالیست به روسیه امضا می‌شود.


بیشتر بخوانید: رایزنی وزیر نفت با رئیس سازمان سرمایه‌گذاری عمان


تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه در خصوص تبادل دانش فنی و همکاری‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات صنایع پتروشیمی به امضای مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رودکوویچ به نمایندگی از طرف ایوانف، رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه رسید.

وزیر نفت امروز ( ۴ خرداد) با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و بر تلاش جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور تأکید کرد.

امضای ۳ سند همکاری بین ایران و روسیه

در این دیدار بیانیه مشترک در نتیجه ملاقات روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری- اقتصادی ایران و روسیه (۲۵ مه ۲۰۲۲ تهران) میان جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه امضا شد.

افزون‌بر این، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه در خصوص تبادل دانش فنی و همکاری‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات صنایع پتروشیمی به امضای مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رودکوویچ به نمایندگی از طرف ایوانف، رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین دوازدهمین پروتکل اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه میان شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و دیمتری زوریوف، معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه امضا شد.

کد خبر 452385

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تغییر در نحوه عرضه نفت خام در بورس انرژی

    تغییر در نحوه عرضه نفت خام در بورس انرژی

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه نحوه عرضه نفت خام در بورس با هدف تامین مالی از نقدینگی داخل کشور تغییر خواهد کرد، گفت: برای افزایش صادرات نفت ایران در دولت سیزدهم، علاوه بر احیای بازارهای سنتی صادراتی، مقاصد و مشتریان جدیدی برای نفت ایران ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =