انتظار کاهش فشار فروش در بازار فردا

امروز سهم بازار از نوسانات مثبت تقریبا برابر با نوسانات منفی بود و بیش از ۱۰۰ نماد به صف خرید نشستند، اما به هر حال شاخص‌ها منفی شدند و روند کوتاه‌مدت اصلاحی است، ولی هنوز وارد فاز ریزشی یا روند اصلاحی در میان‌مدت نشده‌ایم.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ انتظار داریم در روز چهارشنبه شاهد تعادل رو به مثبت در معاملات و برگشت پول از سمت حقیقی‌ها باشیم و از فشار فروش‌ها و صف‌های حاصل از ترس کاسته شود.

وحید درزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: بورس تهران در روز سه شنبه سوم خرداد منفی بسته شد و شاخص کل ۰.۱ درصد که نشان از تعادل نسبت به روزهای گذشته است، کاهش داشت.
وی افزود: امروز سهم بازار از نوسانات مثبت تقریبا برابر با نوسانات منفی بود و بیش از ۱۰۰ نماد به صف خرید نشستند، اما به هر حال شاخص‌ها منفی شدند و روند کوتاه‌مدت اصلاحی است، اما هنوز وارد فاز ریزشی یا روند اصلاحی در میان‌مدت نشده‌ایم.
درزی عنوان کرد: بنابراین انتظار داریم در روز چهارشنبه شاهد تعادل رو به مثبت در معاملات و برگشت پول از سمت حقیقی‌ها باشیم و از فشار فروش‌ها و صف‌های حاصل از ترس کاسته شود.
این فعال بازار سرمایه بیان کرد: محدوده ۱۵۸۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰۰۰ همچنان به عنوان ناحیه ترس و مقاومت بسیار مهم بازار تلقی می‌شود که در این چند روز شاخص از آن فاصله اصلاحی گرفته است، اما به احتمال زیاد در صورت حمله مجدد به این سطح با شکست قدرتمندتری مواجه خواهیم شد.
به گفته وی، در نمودار هفتگی شاخص کل مهمترین محدوده حمایتی روی ۱۵۳۲۰۰۰ و در نمودار روزانه حوالی ۱۵۴۵۰۰۰ است که هر دو در ماه‌های اخیر واکنش‌های معتبری داشته‌اند.
درزی تصریح کرد: شاخص‌های صنایع هم هر کدام به سمت اولین نواحی حمایتی خود حرکت کرده‌اند و بخش کوچکی از سودسازی‌های ماه‌های اخیر را دچار تزلزل ساخته‌اند؛ بنابراین تا شکست مجدد مقاومت مهم شاخص بهتر به نظر می‌رسد که روی تک سهم‌های گروه‌های مختلف بررسی بیشتری صورت پذیرد و از اختصاص سرمایه به یک صنعت پرهیز شود.

کد خبر 452321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهامدار معترض به نحوه پرداخت سود IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    قابل توجه ریاست سازمان بورس و مدیران و ناظرین سازمان بورس: شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان قرار بوده سود سهامداران را در چند ماه اول سال واریز کند.اما هنوز واریز نکرده. پارسال در مجمع اعلام کردن شماره حساب اعلام کنید.اما طبق بخشنامه جدید سازمان امسال باید از سجام واریز کنند.پس پرداخت سود سهامداران چی شد؟چرا اطلاعیه جدید پرداخت سود از سجام در کدال اعلام نشده؟ پیگیری کنید در چه روزی سود سهامداران از سجام واریز میکنند؟ شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) قرار بود سود سال 1399 را که رسوب کرده در حساب شرکت به حساب سهامداران تاخیری واریز کند که هنوز بعد از یکسال واریز نکرده.متاسفانه با امور سهام شرکت تماس بگیرید باز شرکت ثبهساز اعلام میکند امسال هم برای دریافت سود رسوب کرده پارسال به بانک پارسیان مراجعه کنید.وقتی در بسیاری از شهرستانها بانک پارسیان نیست چه اصراری است؟؟؟ چرا از سجام واریز نمیکنند؟چرا کسی پاسخگو نیست؟ مسئولان بورس چرا پیگیر تخلفات شرکت ثبهساز و کرمان در پرداخت سود سهامداران از سجام نیستند؟؟؟ چرا رسانه ها پیگیری نمیکنند؟ لطفا پیگیری کنید.