«کایزد» ناشری از صنعت نسوز به فرابورس می‌آید

مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد با اشاره به اینکه «کایزد» تداوم روند صعودی حاشیه سود، تولیدات پیشرفته، افزایش سهم بازار و افزایش سهم مشتری‌ها را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند، ادامه داد: از دیگر مزیت‌های مهم این مجموعه تنوع و کیفیت محصولات در رقابت با محصولات خارجی است.

به گزارش صدای بورس؛ صبح امروز اولین نشست خبری یک دیدار یک عرضه، ویژه معرفی شرکت فرانسوز یزد در آستانه ورود به فرابورس با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد.

داوود عظیمی مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس ایران به معرفی «کایزد» پرداخت و گفت: این شرکت نزدیک به ۲۵ سال است که درزمینهٔ فرآورده‌های عایق و نسوز فعالیت می‌کند. کار این مجموعه در پروژه فولاد آلیاژی ایران آغاز شد و درزمینهٔ نسوزهای این مجموعه، فرانسوز انتخاب و تا امروز در این مجموعه حضور دارد.

تولیدکنندگان بزرگ؛ مشتری‌های ثابت «کایزد»

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور از مشتری‌های این شرکت هستند، اظهار داشت: در صنعت سیمان نیز بالغ‌بر ۵۰ کارخانه فعال سیمانی از مجموعه فرانسوز، خدمات دریافت می‌کنند. همچنین در صنایع نفت و پتروشیمی مجموعه فرانسوز یزد، توانمندی‌های خوبی ارائه داده است، درمجموع تولید، مهندسی و نصب بالغ‌بر ۵۰۰ هزار تن انواع فرآورده‌های نسوز در صنایع کشور توسط این مجموعه انجام‌شده است.

عظیمی با تأکید بر اینکه صنعت نسوز به دلیل ارتباطات مستقیم با میزان تولید و مصرف انرژی، همچنین اهمیت آن در عدم و نفع تولید، صنعتی بسیار استراتژیک و راهبردی است، افزود: این شرکت طی ۲۵ سال فعالیت خود کالاهای بسیار متمایزی را ارائه کرده و چشم‌انداز این مجموعه نیز تمرکز بر کیفیت، تولید ناب، خدمات مهندسی برتر و استفاده از نیروی انسانی متخصص است.

نسوز؛ صنعتی استراتژیک و راهبردی

وی با اشاره به اینکه صنعت نسوز، صنعتی استراتژیک و راهبردی است، دلایل این موضوع را موردتوجه قرارداد و گفت: افزایش بهره‌وری، کاهش میزان مصرف انرژی، آیتم اثرگذار هزینه و ارتباط مستقیم با میزان تولید از مهم‌ترین دلایلی است که این صنعت را مهم و استراتژیک کرده است.

چشم‌انداز آتی و مزیت‌های رقابتی

وی در ادامه این نشست خبری به چشم‌انداز آتی و مزیت‌های رقابتی این شرکت اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین مزیت‌های کایزد شرایط اقلیمی و قرار گرفتن در قلب کویراست که یک مزیت رقابتی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد با اشاره به اینکه «کایزد» تداوم روند صعودی حاشیه سود، تولیدات پیشرفته، افزایش سهم بازار و افزایش سهم مشتری‌ها را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند، ادامه داد: از دیگر مزیت‌های مهم این مجموعه تنوع و کیفیت محصولات در رقابت با محصولات خارجی، قیمت رقابتی، تحویل به‌موقع و بسته‌بندی دقیق با تکنولوژی و دانش فنی خاص، خدمات پس از فروش، تکنولوژی برتر و هوش سازمانی در « کایزد» است.

به گفته عظیمی در شرایط تحریم با تبدیل تهدید به فرصت، شرکت‌ها توانستند کالاهای متمایز و قطعات تخصصی تولید کرده و مانع خروج ارز از کشور شوند و کایزد نیز این روند را انجام داده است.

وی در ادامه چشم‌انداز «کایزد» را موردتوجه قرارداد و گفت: حاشیه سود ۲۰ درصدی سالیانه، فروش ۱۵ هزار تن محصول نسوز پیشرفته در سال ۱۴۰۲، در اختیار گرفتن ۱۸ درصد سهم بازار کشور، افزایش بهره‌وری مشتریان و افزایش ۱۰ درصدی بهره‌وری نیروی انسانی سالیانه از مهم‌ترین اهداف این مجموعه تا سال ۱۴۰۲ است.


بیشتر بخوانید: کدام صندوق هفته گذشته صدرنشین شد؟


تشریح حوزه‌های فعالیت

مدیرعامل کایزد حوزه فعالیت این شرکت را تشریح کرد و گفت: حوزه اصلی فعالیت‌های کایزد شامل فروش محصولات آلومینایی بی‌شکل، خدمات فنی و مهندسی اجرای محصولات، تولید و فروش لوله‌های لنس، تولید و فروش محصولات قلیایی، خط تولید ماشین‌آلات نصب محصولات، خط تولید قطعات پیش‌ساخته بزرگ و دلتا و احیای مواد اولیه مصرف نسوز کشور است.

عظیمی با اشاره به اینکه کایزد رزومه قدرتمندی در احیای واحدهای بزرگی مثل گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، ارفع و سایر مجموعه‌های بزرگ دارد، اظهار داشت: مواد اولیه مجموعه فرانسوز یزد از معتبرترین برندهای داخلی و بین‌المللی و مواد اولیه این مجموعه قابل رصد کردن است، تکنولوژی تولید هم منحصربه‌فرد است.

نگاهی به متغیرهای اثرگذار در ارزش‌گذاری

رضا غلامی رئیس اداره خدمات مشاوره مالی تأمین سرمایه کاردان به‌عنوان ارزش‌گذار شرکت فرانسوز یزد نیز در اولین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه ویژه این شرکت، گفت: نسبت تولید به ظرفیت اسمی شرکت طی سال‌های مختلف متفاوت است به علت اینکه ظرفیت اسمی شرکت با فرض محصولات با چگالی بالاست و تعداد بسیاری از محصولات با چگالی بالا نیستند که این به معنی کار کردن کمتر از ظرفیت نیست بلکه به چگالی مربوط می‌شود.

به گفته وی بیشترین قیمت محصولات مربوط به لوله‌های سرامیکی و قطعات نسوز بوده، جرم‌های نسوز عمده درآمد شرکت را طی ۵ سال اخیر تأمین کرده و ۸۲ درصد درآمد شرکت از محل فروش جرم‌های نسوز است.

غلامی در ادامه در خصوص صورت‌های مالی کایزد، گفت: سود خالص شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ رقم ۲۷۵ میلیارد ریال بوده است. صورت‌های مالی ۱۴۰۰ نیز نشان می‌دهد که درآمد عملیاتی ۷۲ درصد رشد کرده است، سود ناخالص ۵۸۷ میلیارد ریال، سود عملیاتی ۴۰۷ میلیارد ریال و سود خالص شرکت ۲۲۵ میلیارد ریال بوده است.

وی تأکید کرد: درباره ارزش‌گذاری نیز باید توجه کنیم که مهم‌ترین نکته در ارزش‌گذاری، طرح توسعه شرکت است؛ کایزد برنامه طرح توسعه‌ای دارد که قرار است ظرفیت تولید بلوک نسوز شرکت از ۸۰۰ تن در سال به ۶۸۰۰ تن در سال برسد. در زمان ارزش‌گذاری در صورت‌های مالی شش‌ماهه، میزان پیشرفت این طرح ۱۹ درصد و بر اساس صورت‌های مالی جدید به ۲۵ درصد رسیده است.

منبع: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

کد خبر 452232

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =