تازه‌ترین خبر از حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی اظهار کرد: ما هیچ مذاکره‌ای را در قالب کانون‌های غیررسمی و افراد درباره افزایش حقوق بازنشستگان نداشتیم.

به گزارش صدای بورس، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون آخرین تحولات درباره افزایش حقوق بازنشستگان و شایعات مطرح شده درخصوص مذاکرات غیررسمی برای کاهش میزان افزایش حقوق مستمری گفت: ما هیچ مذاکره‌ای را در قالب کانون‌های غیر رسمی و افراد درباره افزایش حقوق بازنشستگان نداشتیم و تنها در این رابطه با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مذاکره رسمی شده است و در این رابطه کسانی که اظهارنظر می‌کنند خود باید پاسخگوی شایعات باشند.

وی اضافه کرد: ما به‌عنوان مسئولان سازمان تامین اجتماعی و براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی باید جمع‌بندی خود را اعلام و مصوبه خود را براساس جمع‌بندی در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی انجام می‌دادیم که این اقدام صورت گرفت و مصوبه خود را به دولت ارسال کردیم. همچنین در جلسات کارشناسی کمیسیون‌های دولت نیز حضور یافته و از مصوبات سازمان با استدلال‌های خود دفاع کردیم.


  • بیشتر بخوانید:

معوقات بازنشستگان چه ماهی پرداخت می‌شود؟


موسوی با تاکید بر اینکه «دولت نیازمند بحث کارشناسی فرابخشی برای اجرای مصوبه اعلامی افزایش حقوق بازنشستگان است» ادامه داد: ما بنابر قانون مصوبه خود را به هیئت دولت فرستادیم و طبق قانون موظف به اجرای نظر نهایی هیئت دولت هستیم، اما موضع مورد دفاع در هیئت دولت همان است که خود در مجموعه سازمان تامین اجتماعی مصوب شده است. فعلا هم به جز این اتفاق هیچ رویداد دیگری وجود نداشته و مذاکره‌ای صورت نپذیرفته است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که در آن گفته شده «مستمری ازکارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حالتی نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد»، اظهار کرد: اهل فن می‌دانند معنای ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی چیست و ما براساس این دو ماده مصوبات خود را اعلام کردیم. البته سنواتی وجود داشته است که عدد پرداختی کمتر از این عدد مطابق با این مواد قانون بوده است، اما نتیجه اعلامی کار کارشناسی ما این بوده است که همان عدد مطابق با مواد قانونی باید پرداخت شود. اجرای این جمع‌بندی کارشناسی ما البته منوط به تصمیم هیئت دولت است و هرچه این هیئت تصویب کند، ما در نهایت موظف به اجرای همان مصوبه نهایی هستیم.

کد خبر 452218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبر خوش برای بازنشستگان

    خبر خوش برای بازنشستگان

    مدیر عامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: اطمینان می‌دهیم به‌محض تصویب میزان و چگونگی افزایش حقوق امسال بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در هیأت‌ دولت، مابه‌التفاوت حقوق اردیبهشت این عزیزان را در دو روز پایانی همین ماه پرداخت می‌کنیم.

  • قیمت ماهی به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسید

    قیمت ماهی به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسید

    سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد نرخ خوراک آبزیان افزایش پیدا کرده و این مسئله بر قیمت تمام شده محصول تاثیر خواهد گذاشت و با بالا رفتن نرخ ماهی قدرت خرید مصرف‌کنندگان کاهش پیدا می‌کند.

  • خبر بد برای بازنشستگان

    خبر بد برای بازنشستگان

    حسن صادقی گفت: توصیه می‌کنیم مصوبه تامین اجتماعی را سریع تصویب و برای اجرا به سازمان برگردانند تا بازنشستگان آرامش فکری و روانی پیدا کنند؛ بازنشستگان دیگر بیش از این نمی‌تواننند منتظر بمانند.

  • ثبت‌نام یارانه بگیران جدید به زودی آغاز می‌شود

    وزیر کار:

    ثبت‌نام یارانه بگیران جدید به زودی آغاز می‌شود

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

  • بی توجهی دولت به بازنشستگان

    بی توجهی دولت به بازنشستگان

    حسین غلامی گفت: مخالفت با مصوبه‌ی تامین اجتماعی به معنای به رسمیت نشناختن قانون و بازی ندادن مدیران تامین اجتماعی و هم‌چنین بی‌احترامی به استقلال سازمان تامین اجتماعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد محمدی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    ای کاش این مسئولان حد اقل می فهمیدند که ما مو سپیدان اگر سر به آسمان بلند کنیم و از ته دل آهی بکشیم بنیادشان بر اندازیم. با ما به ازین باش که با دگرانی