اصلاح زمانی در این دو گروه ادامه دار است / تکنیکال شاخص چه می‌گوید؟

انتظار می‌رود که سهام شرکت‌های پالایشی و بانکی با اقبال نسبی خریداران مواجه شوند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ صنایع مرتبط با ارز ۴۲۰۰ در ماه اخیر توانستند رشد خوبی داشته باشند، اما ادامه مسیر صعودی قوی نیازمند گزارشات بیشتر از فروش شرکت هاست.

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازاسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار سرمایه اولین روز هفته را متاثر از معاملات روز کاری قبل با فشار عرضه آغاز کرد، اما با گذشت یک ساعت از زمان بازار در صنایع بانکی، غذایی تقاضا بر عرضه پیشی گرفت و اغلب نمادهای این دو گروه توانستند با رشد قیمت همراه شوند.

وی افزود: در نهایت، شاخص کل با کاهش ۰.۹۶ درصدی در محدوده ۱.۵۸۰.۰۰۰ واحد جای گرفت. ارزش معاملات با کمی رشد نسبت به معاملات چهارشنبه حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان بود.

محبی مجد بیان کرد: از لحاظ تکنیکالی شاخص درگیر محدوده مقاومتی ۱۵۸۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰۰ است و لزوم عبور از این ناحیه ادامه ارزش معاملات در سطوح فعلی و بالاتر است و از منظر بنیادی، با وجود رشد قیمت سهام شرکت‌ها در سه ماه اخیر، متغیرهای اثرگذار بر این رشد کماکان برقرار هستند و با مفروضات فعلی، اصلاحات شدید به دور از انتظار است و منفی‌های فعلی به عنوان اصلاح در مسیر صعودی تلقی می شوند. همچنین تنها نکته منفی، رشد ۰.۱ درصدی نرخ بهره بین بانکی است.


  • بیشتر بخوانید:

شکست خط روند نزولی « وبملت »


این فعال بازارسرمایه عنوان کرد: باوجود گزارش‌های نه چندان مناسب حسابرسی نشده چند نماد پالایشی، فعالان بازار به ارائه گزارشات حسابرسی شده شرکت‌های پالایشی در روزهای آتی چشم دوخته‌اند تا از بهبود سودسازی این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر اطمینان حاصل کنند. همچنین معاملات گروه خودرویی با وجود اخبار مثبت عرضه خودرو در بورس کالا در گرو تعیین تکلیف واگذاری سهام تو دلی ایران خودرو و سایپاست و به نظر می‌رسد تا خبر متقنی به بازار ارسال نشود اصلاح زمانی این گروه ادامه‌دار باشد.

به گفته وی صنایع مرتبط با ارز ۴۲۰۰ در ماه اخیر توانستند رشد خوبی داشته باشند، اما ادامه مسیر صعودی قوی نیازمند گزارشات بیشتر از فروش شرکت‌هاست. همچنین با توجه به معاملات روز گذشته، انتظار می‌رود که سهام شرکت‌های پالایشی و بانکی با اقبال نسبی خریداران مواجه شوند.

کد خبر 452153

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    دولتمردان هرروز دارن جیب سهامداران خودرو را خالی می‌کنن با این شاخص خودرو باید پانصد تومان باشد تو خودرویی ها فقط خودرو وخساپا رشد نکردن