۹ میلیون و ۸۰۰ هزار مجرد در سن ازدواج وجود دارد

مدیرکل جمعیت و سرشماری مرکز آمار تعداد افراد مجرد در سن ازدواج را به تفکیک جنسیت اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، علی اکبر محزون گفت: در ایران بالغ بر ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مجرد در سن ازدواج وجود دارد که ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خانم و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن‌ها آقا هستند. همچنین ۱۳.۵ درصد زوج‌ها در ایران بدون فرزند، ۱۹ درصد تک فرزند، ۲۶ درصد ۲ فرزند، ۱۴.۵ درصد سه فرزند و بیشتر را دارند. سن متعارف ازدواج برای آقایان بین ۱۵ تا ۳۵ سالگی و خانم‌ها ۱۸ تا ۲۹ سالگی است چرا که در این سن بیشترین آمارها به ثبت می‌رسد.


بیشتر بخوانید: تخصیص ۵۰ درصد از خودروهای تولیدی به طرح جوانی جمعیت


طبق اعلام مرکز ملی آمار، بیشترین نرخ ازدواج در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و کمترین نرخ در استان‌های تهران، البرز و سمنان به ثبت رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس شورای اسلامی پارسال طرح جمعیت و جوانی را با محوریت جوانسازی جمعیت در قالب ۷۳ ماده به تصویب رساند که از جمله این موارد تخصیص زمین به افراد دارای سه فرزند و ثبت نام خودرو تولید داخل برای فرزند دوم است.

کد خبر 451988

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • احتمال حذف شرط صادرات خودرو از مصوبه دولت

    احتمال حذف شرط صادرات خودرو از مصوبه دولت

    آخرین اخبار حاکی است، هنوز هیچ دستورالعملی برای نحوه واردات خودرو نهایی نشده است و احتمال تجدیدنظر در شرط صادرات خودرو و اجرایی شدن واردات خودرو با منشأ ارز صادراتی و با رعایت ضوابط خاص و تأیید وزارت صمت وجود دارد.

  • مشکلات سامانه یکپارچه فروش خودرو حل شد

    مشکلات سامانه یکپارچه فروش خودرو حل شد

    به دنبال آنکه سامانه فروش (تخصیص) خودرو در روزهای ابتدایی فعالیت خود با اخلال‌هایی در روند ثبت‌نام روبرو بود، طبق اعلام، اکنون همه مشکلات و اختلالات برطرف شده و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام و درخواست خود برای خرید خودرو مورد نظر را ثبت‌ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =