امضای نقشه راه تهاتر کالایی ایران با کوبا

سند نقشه راه تهاتر کالایی بین ایران و جمهوری کوبا در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران امضا شد.

به گزارش صدای بورس، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فعالان ج. ا. ایران و جمهوری کوبا علاوه بر توافق در زمینه توسعه همکاری‌های صنعتی، معدنی و تجاری نقشه راه تهاتر کالایی بین دو کشور امضا شد.

در این سند که توسط محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و ریکاردو کابرسیاس، معاون نخست وزیر کوبا به امضا رسید، ظرفیت‌های موجود و نیاز بازار دو کشور در زمینه‌های مختلف کالایی بررسی شد و توافقات خوبی برای همکاری‌های بلندمدت به منظور ارتقای سطح تبادلات تجاری صورت گرفت.


بیشتر بخوانید: جزئیات تجارت ایران با روسیه و اوکراین در زمان جنگ


لازم به ذکر است در جریان امضای این سند که محمدرضا کریم‌زاده، مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا و سید احمدرضا علائی طباطبایی، معاون رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز حضور داشتند، بر پتانسیل‌های افزایش روابط تجاری دو کشور تاکید شد.

در حال حاضر کوبا از تولیدکنندگان غلات به شمار می‌رود و به عنوان بازار بسیار مناسبی در حوزه امریکای مرکزی و لاتین برای صادرات محصولات ایران به حساب می‌آید. علاوه بر تهاتر کالایی، همکاری در زمینه پولی و بانکی، موضوعات مرتبط با معدن و صنایع معدنی و زمین‌شناسی، صنایع دانش‌بنیان و.. از دیگر زمینه‌های همکاری دو کشور است.

به گزارش ایلنا ،گفتنی است هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد.

کد خبر 451901

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =