صعود غیرعادی شاخص بورس / شاخص فردا رنگ سبز را نخواهد دید

امروز یکی از مشهودترین شاخص سازی‌ها در چند وقت اخیر رقم خورد به صورتی که انگار هدف تنها دستیابی به شاخص ۱۶۰۰ بوده است.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ بازار فردا را می‌توان در نیمه نخست مقداری پر عرضه پیش‌بینی کرد، اما با توجه به این که عرضه اولیه سیمان آبیک وارد بازار سرمایه می‌شود از ارزش معاملات به صورت محسوس کاسته نخواهد شد، اما به احتمال زیاد پرتفوی سهامداران رنگ سبزی را به خود نخواهد دید.

علی عصاری، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: امروز در ابتدای صبح بازار با هیجان خرید در گروه فولادی و انبوه سازی ها شروع به کار کرد؛ البته سرمایه گذاران رفتار خوبی را امروز از خود نشان دادند، اما رفته رفته با نزدیک شدن به اواسط بازار شاهد عرضه در گروه‌های بزرگ بودیم؛ به جرات می توان گفت اگر عرضه اولیه های حگهر و آسیاتک و نماد پارس که با حدود ۲۵ درصد بازگشایی شد، نبودند؛ شاخص به شدت منفی می شد.
وی افزود: اتفاق مهمی که امروز در بازار افتاد شاخص توانست از محدوده ۱۶۰۰ عبور کند، اما با توجه به این که گروه های زراعت، غذا، دارو، قند و فرا کابی ها به شدت پر عرضه بودند، احتمال این که این روند در ابتدای بازار فردا ادامه پیدا کند بسیار زیاد است.
عصاری بیان کرد: بازار فردا را می توان در نیمه نخست مقداری پر عرضه پیش بینی کرد، اما باتوجه به این که عرضه اولیه سیمان آبیک وارد بازارسرمایه می شود از ارزش معاملات به صورت محسوس کاسته نخواهد شد، اما به احتمال زیاد پرتفوی سهامداران رنگ سبزی را به خود نخواهد دید.


  • بیشتر بخوانید:

" تیپیکو " به سقف تاریخی خود نزدیک می‌شود


این فعال بازارسرمایه بیان کرد: در یک جمع بندی کلی، امروز یکی از مشهودترین شاخص سازی ها در چند وقت اخیر رقم خورد به صورتی که انگار هدف تنها دستیابی به شاخص ۱۶۰۰ بوده است.
به گفته وی عرضه اولیه ها مثل یک خار در پای دونده بازار سهام عمل می کند و سرعت بازارسرمایه را می‌کاهد و بعضا می تواند متوقف کند. همچنین همیشه اصرار به ورود عرضه اولیه ها در بازار در شرایط مثبت بازار از دیدگاه مسولین بیشتر بوده است.
این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: فقط بازگشایی نماد پارس امروز ۷۱۷۱ واحد تاثیر مستقیم در شاخص داشته و توانسته شاخص کل که به هیچ عنوان نماینده پرتفوی سهامداران نیست را به صورت غیرعادی بالا ببرد.
عصاری اظهار داشت: تمام نکاتی که گفته شد نقطه ضعف های بازار است که همواره به صورت مستقیم و غیرمستقیم و در جلسات متفاوت خدمت مسئولین ایراد شده که به عمد یا غیر عمد ترتیب اثری داده نشده است. در نتیجه شاخص هم وزن که شاید همبستگی بیشتری با سبد دارایی سهامداران دارد با کاهش ۱۴۱۱ واحدی نماینده منطقی‌تری برای سبدهاست.

کد خبر 451893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    12 1
    این طرز گفتارا آدم رو یاد شخصیت منفی باز کارتون گالیور میندازه البته همین سیگنالها دل خیلی ها رو خالی کنه و رفتار هیجانی نشون بدن چون هیچ رقم با واقعیت سازگار نیست این همه سیگنال مثبت در چه زمانی دیده اید که باعث رونق بازار سرمایه بشه جنگ رویه که خطر حمله به بقیه کشور رو زیادتر کرده تورم شدید داخلی بالا رفتن قیمت دلار آزاد و تثبیت ارز نیمایی گران شدن نفت .فصل مجامع و... حالا این جور تحلیها نوبر نیست
    • شاهدشب IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      فعلا که نظر ایشون درست بوده و بازار تِر زد پس شما گردوخاکت رو بزار برای بعد
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    17 3
    شاخص کل دستکاری میشود بازار امروز منفی بود ۴۳سال انواع دروغها و.............دیدیم
    • یاسر IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      3 9
      این 43سال اگه نبود موندم امثال شما تو واژه بندی چی میاوردی
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    16 2
    شاخص ۱میلیون ۶۰۰هزار واحدی با این منفی ها یعنی دست‌کاری شده صدرصد
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    13 2
    عالی
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      2 0
      چی عالی؟
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 0
    این قوزمیتو اازجلوی بورس بکنید ببرید هنوز ۶۰ درصد دوساله توضرریم میخای پول برداری؟
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    13 0
    اینهمه مسکن و هرچیزی غیرعادی قیمتش صعودیه چرا فرو رفتید توبورس؟ اگه ماشین ۲۰۰ملیونی ام رو نمیذاشتم توبورس حالا ۵۰۰ملیون بود ولی اینقدر دزد زیاد شده بعد از دوسال نمیتونم یه ماشین ۸۰ملیونی بخرم چراا ول نمی کنید؟
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    12 0
    اینجا نظر هارو هم با پارتی بازی میذارید خودت نظر میدی پس چرا من یکبارهم نظرم رو ندیدم حال کنم؟
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 0
    تمام اجناس همه از۹۸ تابحال ۳۰برابر شده فقط سهام عمدا جلو ش رومیگیرند.و اوناییم ‌که میخوان سرمایه گذاری کنند میبرن تو بازار طلا دلار خودرو مسکن این رفتار ظلم به تولید وضربه به بهترین بازار کشور است وبرعکس باعث تورم هم میشود.خدا نمیگزرد از اونایی که جلو رشد بورس رو میگیرند.7
    • آریا IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      1 0
      بورس یعنی شفافیت . در اقتصاد بیمار و مافیایی و ورشکسته و فاسد ما تنها چیزی که یافت می نشود همین شفافیته. پس نه تنها بورس جایی در این اقتصاد ندارد بلکه دستکاری هم میشه .
  • عباس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 0
    اگه مثلا این طوری ننویسید حتما بهتون شک میکنیم.
  • بهزاد IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 0
    صدای بورس فقط شما نیستید چندین رسانه هستند که بعد از فروختن سهام خودشون شروع به انتقاد و دروغ پراکنی میکنند که یک از رسانه ها شما هستید بورس با تورم پیش میره واز یک تورم ۳۰۰ درصدی جامونده پراید ۷۰ میلیونی و شاخص دو میلیونی و حالا هرجوری حساب کنی پراید ۲۰۰ میلیونی شاخص؟
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      بله درست است،فروخته اند وسم پاشی می‌کنند
  • مهدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 0
    ۲ ساله پدرمون در اومده با شاخص ۱۶۰۰ ۲۰۵ میلیون توضررم پولمون نابود شد با این تورم کی میخاد این دزدها تموم شه خدا داند
  • سیروان IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    شاخص فلاکت بورس انوز به سقف قبلیش نرسیده تا کمی میخواد بالا بره و مردم از ضرر نجات پیدا کنن ۴ تا کارشناس زرد میان شروع میکنن به سمپاشی اگه بلد نیستی این و بدون بورس چارت تکنیکال داره و هیچ سیگنتل خروجی نداده شاید روی سقف تاریخی بشه خارج شد
  • سیروان IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    حالا صداش چیه😂😂😂 معلومه فروختی میخوای جو و منفی کنی ولی بیا دوباره بخر فعلا قرار نیست رشد متوقف بشه با گفته چهار تا کارشناس زرد شما پس دیگه کم سر و صدا کنید