دو گروه مهم در شرایط حساس بازار

گروه خودرویی و فلزات اساسی با استقبال نسبتا خوبی همراه بودند که این امر به مدد شاخص کل آمد و البته تا حدودی مثبت بودن فضای شرکت های صادراتی و دلاری را می توان به نرخ های صعودی دلار بازار آزاد ارتباط داد.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ برای فردا همچنان می‌توان جو کلی بازار را مثبت ارزیابی کرد و گروه خودرویی، فلزات اساسی و حتی گروه‌های مرتبط با اجرای فاز جدید اصلاح نظام پرداخت یارانه در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

حسن حسین نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: بازار سرمایه روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ را در شرایطی به پایان رساند که شاخص کل خود را به عدد ۱.۵۸۳.۸۰۰ واحد رساند. همچنان شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل شرایط بهتری دارد که این امر نشان‌دهنده توجه بیشتر بازار به سمت صنایع و شرکت‌های کوچک است؛ از جمله اتفاقات جالب بازار امروز منفی بودن اکثریت شرکت های حوزه صنایع غذایی و زراعتی ها بود؛ در حالی که اغلب شرکت های گروه زراعتی با ارائه شفاف‌سازی بسته شدند و فردا روز بازگشایی آنها خواهد بود.
وی افزود: گروه خودرویی و فلزات اساسی با استقبال نسبتا خوبی همراه بودند که این امر به مدد شاخص کل آمد و البته تا حدودی مثبت بودن فضای شرکت های صادراتی و دلاری را می توان به نرخ های صعودی دلار بازار آزاد ارتباط داد.
حسین نیا بیان کرد: با توجه به محدوده فعلی شاخص کل، روزهای حساسی پیش‌روی بازار است که انتظار می رود بازار سرمایه بتواند با حجم بالایی از محدوده ۱.۶۰۰.۰۰۰ واحدی عبور کند و برای فراهم شدن این شرایط گزارش های شرکت ها در روزهای پیش‌رو مهم ارزیابی می‌شود.
این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: برای فردا همچنان می‌توان جو کلی بازار را مثبت ارزیابی کرد و گروه خودرویی، فلزات اساسی و حتی گروه‌های مرتبط با اجرای فاز جدید اصلاح نظام پرداخت یارانه در کانون توجه قرار خواهند گرفت. حفظ و تثبیت نرخ دلار در محدوده فعلی شرایط مناسبی را برای بورس رقم زده و البته تسهیل در صادرات فلزات و محصولات معدنی عامل مضاعف است.
به گفته وی، انتظار برای حجم و ارزش بالای معاملات در دو روز باقی‌مانده هفته برای پشت سرگذاشتن مقاومت روانی مذکور، معاملات را نوسانی خواهد کرد و البته عرضه اولیه نماد سیمان آبیک نیز می تواند همچون عرضه های دیگر بازار باعث افزایش نسبی فشار فروش در بورس شود، اما با وجود این مساله شرایط حال حاضر بازار نشان‌دهنده پایدار بودن جو مثبت است.

کد خبر 451835

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =