افزایش اندک تولید نفت ایران در ماه آوریل

تولید نفت خام ایران در ماه آوریل با ۱۶ هزار بشکه افزایش روبه‌رو شد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ بر اساس گزارش ماهانه اوپک به نقل از منابع ثانوی، میزان تولید روزانه نفت خام ۱۳ عضو این سازمان در ماه آوریل با ۱۵۳ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه مارس به ۲۸ میلیون و ۶۴۸ هزار بشکه در روز رسید. بیشترین میزان افزایش تولید مربوط به عربستان (۱۲۷ هزار بشکه) و عراق (۱۰۳ هزار بشکه) بود. رقم افزایش تولید نفت ایران در ایران ماه معادل ۱۶ هزار بشکه بوده است. در همین حال، لیبی با ۱۶۱ هزار بشکه بیشترین رقم کاهش تولید را ثبت کرد.

در حال حاضر، عربستان و عراق بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک به شمار می‌روند و پس از آنها، امارات، کویت و ایران جایگاه سوم تا پنجم را در اختیار دارند. نیجریه، آنگولا، الجزایر، لیبی، ونزوئلا، کنگو، گابن و گینه استوایی نیز در رتبه‌های بعدی تولید جای دارند. جدول زیر نشان‌دهنده آمار تولید ۱۳ عضو اوپک در ماه‌های مختلف است.

افزایش اندک تولید نفت ایران در ماه آوریل

این آمار در حالی منتشر می‌شود که بر اساس آخرین گزارش اوپک، اعضای این سازمان در مجموع بیش از ۷۹ درصد ذخایر اثبات‌شده نفت خام جهان را در اختیار دارند که سهم اوپکی‌های خاورمیانه ۶۴.۵ درصد کل این رقم است. در سال‌های اخیر حجم ذخایر نفت خام کشورهای عضو اوپک به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیک در صنعت نفت، اکتشافات جدید و بهبود بازیابی منابع، با افزایش همراه بوده است.

در حال حاضر، ونزوئلا، عربستان و ایران به ترتیب بیشترین حجم ذخایر اثبات‌شده نفت خام اوپک و جهان را در اختیار دارند.

نمودار زیر نشان‌دهنده حجم ذخایر نفت جهان و سهم اعضای اوپک است.

افزایش اندک تولید نفت ایران در ماه آوریل

کد خبر 451744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =