سهامداران منتظر زمانی برای سیو سود هستند

انتظارات تورمی، افزایش نرخ دلار، آزادسازی قیمت کالاهای اساسی و ارائه صورت‌های مالی سالیانه را می‌توان به عنوان عواملی در نظر گرفت که موجبات سبز پوش شدن بازار را فراهم می‌کنند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ شرایط معاملات بازار نشان می‌دهد امیدواری‌ها در میان سرمایه گذاران افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند باعث شود شاهد بازاری پر رونق همراه با ارزش معاملات بالا باشیم.

سعید امیرشاه کرمی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: در چند روز اخیر مهمترین رخداد اقتصادی کشور، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی بود که موجب افزایش انتظارات تورمی جامعه شده است. جهش قیمتی کالاهای اساسی در شرایطی که قدرت خرید مردم کاهش یافته بود سبب آن شد تا موجی از نگرانی در جامعه پدیدار شود. این نگرانی را می‌توان در جهش بیش از ۲ هزار تومانی دلار و رسیدن آن به مرز ۳۱ هزار تومان مشاهده کرد.
امیر شاه کرمی عنوان کرد: هفته جاری، آخرین هفته اردیبهشت ماه و زمان ارائه صورت‌های مالی ۱۲ ماهه شرکت‌هاست. انتظار می‌رود با توجه به رشد قیمت کامودیتی‌ها در ۳ ماه آخر ۱۴۰۰، گزارش‌های جذابی از سود سازی شرکت‌ها روانه کدال شود و علاقه‌مندان به دریافت سود نقدی را برای خرید سهام این شرکت‌ها ترغیب کند.


  • بیشتر بخوانید:

کمک معیشتی برای همه واریز می شود


این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: باتوجه به توضیحات فوق عوامل انتظارات تورمی، افزایش نرخ دلار، آزادسازی قیمت کالاهای اساسی و ارائه صورت‌های مالی سالیانه را می‌توان به عنوان عواملی در نظر گرفت که موجبات سبز پوش شدن بازار را فراهم می‌کنند.
وی افزود: در مقابل رسیدن شاخص کل و به خصوص هم‌وزن به سطوح مقاومت‌های تکنیکالی ممکن است باعث احتیاط خریدارن و سیو سود سهامداران شود. مخصوصا در مورد صنایعی که در چند روز اخیر رشد خوبی را تجربه کرده‌اند.
به گفته امیرشاه کرمی در هر صورت شرایط معاملات بازار نشان می‌دهد امیدواری‌ها در میان سرمایه‌گذاران افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند باعث شود شاهد بازاری پر رونق همراه با ارزش معاملات بالا باشیم.

کد خبر 451680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =