پذیره نویسی صندوق جسورانه ارغوان؛ بزرگترین صندوق جسورانه کشور در خرداد ماه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت: صندوق جسورانه ارغوان به عنوان بزرگترین صندوق جسورانه کشور خرداد ماه ۱۴۰۱ پذیره نویسی می شود.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ روز پنج شنبه نشست خبری امیر عباس حسینی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در خصوص راهبردهای گروه سرمایه گذاری غدیر در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، با حضور مدیران عامل گروه مالی غدیر، سرمایه گذاری دی، تامین سرمایه دماوند و نمایندگان رسانه های مختلف کشور برگزار شد.

امیر عباس حسینی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در نشست خبری راهبردهای گروه سرمایه گذاری غدیر در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تاسیس صندوق جسورانه ارغوان را در جهت تامین مالی اکوسیستم دانش بنیان غدیر دانست.


  • بیشتر بخوانید:

بزرگترین صندوق جسورانه کشور به زودی پذیره نویسی می‌شود


وی با بیان اینکه موضوع مهم در حرکت به سمت توسعه دانش بنیان پیش بینی، رصد کردن روندهای اتفاق افتاده در جهان و ایران و همچنین نیاز جامعه است، اذعان کرد در این راستا رصدخانه فناوری غدیر تشکیل شده است که در قالب یکی از شرکتهای گروه مالی غدیر و با همکاری دانشگاه امیرکبیر در حال توسعه است که در آینده ای نزدیک سایت مشترک با دانشگاه امیرکبیر افتتاح خواهد شد که رصد اتفاقات، فناوریها، حوزه های مرتبط با آینده پژوهی در هلدینگهای زنجیره ارزش غدیر و استراتژی های جدید الورود در دستور کار آن قرار خواهد گرفت.

مهمترین رکن توسعه دانش بنیان

وی با اشاره به این موضوع که مهمترین رکن توسعه دانش بنیان، استفاده از ظرفیت صندوق های جسورانه و ریسک پذیر برای تامین مالی پروژه ها و ایده های این حوزه است، خاطرنشان ساخت به این منظور صندوق جسورانه ارغوان به عنوان بزرگترین صندوق جسورانه حال حاضر کشور با ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان (در فاز اول) تاسیس گردید که پس از اخذ موافقت های اصولی، این صندوق در مراحل پایانی بوده و خردادماه در قالب یونیت های یک میلیون ریالی عرضه می شود.

دلیل عرضه صندوق جسورانه ارغوان

وی دلیل عرضه این صندوق را استفاده از ظرفیت های‌ بازار سرمایه و شفاف سازی حضور سرمایه گذاری غدیر در ورود به این حوزه عنوان کرد.
امیر عباس حسینی در ادامه با بیان اینکه مجری صندوق ارغوان شرکت سرمایه گذاری دی است، گفت: وظیفه این شرکت در اکو سیستم دانش بنیان غدیر، متولی گری تامین مالی پروژه های ریسک پذیر و جدید مورد نظر سرمایه گذاری غدیر است که شامل حوزه بایوتک، غذا و سلامت، با تمرکز بر سلامت بازنشستگان کشور است. به عبارت دیگر در زنجیره ای از استارتاپ ها پروژه هایی معرفی، سپس در قالب شتاب دهنده تامین مالی می شوند.
وی در خاتمه افزود: بخش بعدی فعالیت غدیر در توسعه دانش بنیان مربوط به حوزه صنعت است و در دو بخش مهم مربوط به زنجیره ارزش غدیر در تولید پترولیوم کک و کک سوزنی توافق نامه های امضا شده است.

کد خبر 451610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =