نماد دی چرا بسته شد و کی باز می‌شود؟/ سهامداران بانکی بخوانند

نماد دی به دلیل زیان انباشته شرایط پذیرش را از دست داد و ماندن در بازار اصلی یا سقوط به بازار پایه بسته به تصمیم بانک مرکزی و سازمان بورس است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ بانک دی و آینده، ۲ نماد متوقف بورسی هستند که کارشناسان بازار سرمایه معتقدند در صورت باز شدن به شکل وحشتناکی ریزشی خواهند بود. بانک دی با نماد« دی» ۲۸ مهر ۱۴۰۰ بسته شد. پایین‌ترین قیمت قبل از بسته شدن این نماد بورسی، ۸۹ تومان بود؛ با توجه به آن که باز شدن این نماد بدون دامنه نوسان خواهد بود، امکان ریزش شدید پیش‌بینی می‌شود. از این رو ماندن در بازار اصلی یا سقوط به بازار پایه، بسته به تصمیم بانک مرکزی و سازمان بورس است.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس از تلاش برای باز شدن نمادهای بورسی خبر داد و گفت: در برخی از این نمادها از جمله "وملل" موفق به بازگشایی نماد شدیم. در خصوص بانک دی هم بحث تایید صورت‌های مالی وجود دارد.

بانک دی چرا بسته شد؟

مدیرعامل فرابورس، دلیل اصلی بسته شدن بانک دی را زیان ده بودن این نماد عنوان کرد و گفت: این نماد به دلیل زیان انباشته شرایط پذیرش را از دست داد و لغو پذیرش شد.


  • بیشتر بخوانید:

بانک‌ها از بازار خارج می‌شوند؟


راهکار فرابورس برای بازگشایی چه بود؟

وی بیان کرد: هیئت پذیرش همواره فرصتی را برای ماندن در همان بازار، به نمادهایی که شرایط پذیرش را از دست می‌دهند، در نظر می‌گیرد. این فرصت برای ماندن بانک دی در بازار دوم فرابورس تا پایان ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد، اما بانک دی در این زمان نیز نتوانست شرایط مد نظر را کسب کند، بنابراین باید این نماد را لغو پذیرش و به بازار پایه انتقال می‌دادیم. در این زمان بانک دی از سود ناشی از فروش دارایی خبر داد به همین دلیل فرصت دوباره‌ای به این بانک برای احراز شرایط ماندن در جایگاه خود داده شد اما متاسفانه از این فرصت نیز به درستی استفاده نکرد.

تصمیم نهایی چه زمانی گرفته می شود؟

فدایی گفت: تصمیم نهایی مربوط به بانک دی که آیا در بازار دوم فرابورس بماند و یا به بازار پایه منتقل شود توسط بانک مرکزی و سازمان بورس باید گرفته شود، مذاکراتی با حضور مدیرعامل بانک دی، بانک مرکزی و سازمان بورس انجام شده، تصمیماتی گرفته شده که پس از نهایی شدن به فرابورس برای اجرا، ابلاغ می‌ شود.

کد خبر 451481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پناه علی احمدی DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    ببخشید سرمایه ملت سوخته خسارات پای چه کسی است بعضیها این سهامرا در ۵تومان خریدند