مازاد بودجه عمان به برکت افزایش قیمت نفت

کسری بودجه دولت عمان در سال گذشته، امروز به مازاد بودجه تبدیل شده است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ تا پایان سه ماه نخست ۲۰۲۲ مجموع درآمدهای نفتی کشور پادشاهی عمان بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت. بر این اساس، کسری بودجه سال گذشته دولت این کشور در پایان فصل اول امسال به ۹۳۰ میلیون دلار مازاد بودجه تبدیل شد. از سویی، در سه ماه نخست امسال میزان درآمدهای گازی عمان بیش از دو برابر شده است.

در ماه مارس میزان تولید نفت خام عمان به بالاترین رقم در دو سال گذشته رسید و این عضو شورای همکاری خلیج فارس برای نخستین بار در سال ۲۰۲۲ توانست به سهمیه تولید تعیین شده در گروه اوپک پلاس دست یابد. در ماه مارس میانگین تولدی نفت عمان به ۱.۰۴ میلیون بشکه در روز رسید. این میزان تولید از مارس ۲۰۲۰ (یعنی درست قبل از شروع همه‌گیری کرونا) تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش اویل پرایس، در پایان مارس ۲۰۲۲ مجموع صادرات نفت خام سلطان‌نشین عمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت. در این ماه میزان صادرات نفت این کشور به کره جنوبی ۹۹ درصد افزایش پیدا کرد. البته در این مدت، میزان تولیدت پالایشگاهی عمان با افتی ۲۵ درصدی روبه‌رو شد. بر اساس اعلام مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، با وجود افزایش تولید ۲۷ درصدی بنزین استاندارد، تولید سوخت M-۹۵، گازوییل و سوخت جت این کشور در ماه مارس با کاهش همراه بوده است.

کد خبر 451469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =