۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
بورس‌های آسیا سرخ شدند

بازارهای سهام آسیا معاملات هفتگی را در فضایی نامطمئن آغاز کردند.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ امروز دوشنبه با آغاز معاملات هفتگی، بیشتر بازارهای آسیایی شاهد افت شاخص بودند. این اتفاق در واکنش به افت بازار وال استریت به دلیل رشد نرخ بهره در آمریکا و نگرانی نسبت به وقوع رکود اقتصادی در جهان رخ داده است.

امروز شاخص نیکی ۲۲۵ و تاپیکس در ژاپن به ترتیب بیش از ۲.۵ درصد . ۲.۱ درصد کاهش یافتند. همچنین ASX۲۰۰ استرالیا و کاسپی کره جنوبی بیش از ۱.۱ درصد افت کردند. بورس‌های هنگ‌کنگ، هند، تایوان، پاکستان، نیوزیلند، مالزی، اندونزی و سنگاپور نیز شاهد کاهش شاخص‌ها بودند.

اعمال محدودیت‌های کرونایی شدید در شانگهای و سیاست کووید صفر دولت چین به نگرانی درباره کاهش رشد اقتصادی جهان و احتمال وقوع رکود اقتصادی دامن زده است. در آمریکا، با افزایش نرخ تورم، بازار سهام انتظار دارد که فدرال رزرو سیاست انقباض پولی را تشدید کند. کشورهای عضو گروه ۷ (G۷) متعهد شدند که واردات نفت از روسیه را به تدریج کنار بگذارند. نفت دوباره با کاهش قیمت روبه‌رو شد. مجموعه این اتفاقات با واکنش منفی بازارهای سهام آسیا همراه شده است.

تحلیلگران بانک بارکلیز هشدار می‌دهند، در شرایطی که فعالیت‌های اقتصادی در چین و اروپا کاهش یافته، برنامه‌های جدیدی برای تحریم صنعت انرژی روسیه ارائه شده و بازار نفت با فشار در سمت عرضه مواجه است، بانک‌های مرکزی اقدام به افزایش نرخ‌های بهره کرده‌اند. این روند به افت نرخ رشد اقتصادی جهان منجر خواهد شد.

در پایان معاملات هفته گذشته، بازار وال استریت نیز شاهد افت شاخص‌های داوجونز، نزدک، اس‌اندپی۵۰۰ و راسل ۲۰۰۰ بود. کارشناسان انتظار دارند روند نزولی بازار وال استریت امروز هم ادامه یابد.

کد خبر 451410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =