۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
پیش‌بینی کاهش مصرف برق در ادارات

سخنگوی صنعت برق گفت: ادارات باید در تابستان امسال مصرف برق خود را بین ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی گفت: دیروز مصوبه‌ای در هیئت وزیران به تصویب رسیده که طبق آن، برای ادارات این‌طور تکلیف شده تا در تابستان طی ساعات اداری، ۳۰ درصد و پس از خاتمه کار، ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به پارسال کاهش دهند.

به گفته او، شرکت‌های توزیع برق موظف شده‌اند که بر اجرای دقیق این مصوبه نظارت کنند تا شاهد صرفه‌جویی ادارات در مصرف برق باشیم.

آقای هادی مدقق مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر هم گفته است: نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان اداری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها آغاز شده؛ عمده مشترکان این بخش در سال‌های گذشته مجهز به سیستم هوشمند شدند و برای مابقی مشترکان نیز برنامه‌ریزی شده که نصب شود.


  • بیشتر بخوانید:

تابستان خاموشی داریم


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او می‌گوید: این طرح با اولویت کلان‌شهرها و به‌ویژه تهران انجام خواهد شد که قرار شده با نصب کنتورهای هوشمند در تهران، طی تابستان امسال ۵۰۰ مگاوات بار اداری مدیریت شود. سال‌های گذشته صرفا مصرف برق ادارات را رؤیت می‌کردیم و نهایتا تذکر داده می‌شد، اما امسال قرار است محدودیت و قطعی برق را اعمال کنیم.

کد خبر 451396

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    از زمانیکه زاکانی اعلام کردند کارمندان شهرداری باید تا ساعت 8 شب بمونن ما به ناچار می مونیم بدون بازدهی تمام چراغها و تهویه ها روشنه چند روز دیگه هوا گرم شه کولرهای آبی و گازی هم روشن میمونه در حالیکه در تمام سالهای قبل در ساعت اداری ما کارها رو انجام میدادیم و کم و کسری نداشتیم که آقای زاکانی ساعت کاری و افزایش میدن بدون هیچ گونه مطالعه میدانی