اشتباه نکنید! / بازار نیاز به حمایت دارد نه عرضه

آراد پورکار با اعلام مخالفت خود برای عرضه‌های اولیه در شرایط فعلی این عرضه‌ها را برای ایجاد جریان نقدینگی در بازار مضرر دانست.

صدای بورس - حسین حریریان؛ این روزها حجم زیادی از عرضه‌های اولیه در حال انجام است، به صورتی که در مدت کوتاهی در فرابورس ایران دو شرکت و در بورس تهران یک شرکت عرضه شدند.

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه با اعلام مخالفت خود برای عرضه‌های اولیه در شرایط فعلی گفت: طبق الگوی جریان نقدینگی، رشدی که شاخص کل تجربه می‌کند و افزایش عمق بازاری که در حال شکل‌گیری است رابطه‌ای با ارزش معاملات ندارد؛ زمانی می‌توان گفت این رابطه مستقیم است که به طور مثال برای شاخص یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد حداقل ۱۵-۱۶ هزار میلیارد ارزش معاملاتی در جهت تزریق نقدینگی به بازار انجام شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا زمانی که رابطه معکوس میان ارزش معاملات و عمق بازار وجود دارد، ورود عرضه اولیه جدید تنها باعث رسوب نقدینگی در صف‌های خرید می‌شود و مانع از ورود نقدینگی به صنایعی که جای رشد دارند می‌شود همانطور که در روزهای گذشته هم دیده شد برخی نمادها همراه شاخص رشد نکردند.


بیشتر بخوانید:

پالایشی‌ها پیشتاز هفته آینده


پورکار سخنان خود را این چنین پایان داد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که بازار به سمت مقاومت اصلی خود حرکت می‌کند و نیازمند حمایت برای عبور از آن است، پول‌های تازه نفس نباید حبس در صف‌های خرید عرضه اولیه شوند.

کد خبر 451389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =