وارن بافت: پس انداز و سرمایه گذاری کنید

وارن بافت می‌گوید که میمون‌ها هم می‌توانند به اندازه مشاوران مالی وال استریت، برای سرمایه‌گذاری کار خوب انجام دهند!

به گزارش صدای بورس، مهراز حبیبی؛ وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، سرمایه‌گذاری را یک «بازی ساده» می‌نامد اما معتقد است؛ مشاوران مالی مردم را متقاعد کرده‌اند که سخت‌تر از آن چیزی است که واقعاً هست.

بافت در سخنرانی اخیر خود در نشست سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی، مشاوران مالی وال استریت را به دلیل «انتخاب‌هایی که از جدول سرمایه‌داری می‌افتد» به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که در بیشتر موارد، «میمون‌ها» می‌توانند با پرتاب پول به شرکت‌های آمریکایی بازده سرمایه‌گذاری بهتری را فراهم کنند.

او گفت: «شما می‌توانید از میمون‌هایی استفاده کنید که دارت را به صفحه پرتاب می‌کنند و می‌دانید، هزینه‌های مدیریت و همه چیز را از بین ببرید، من روی میمون‌ها [روی مشاوران] شرط می‌بندم.

وارن بافت اشاره کرد که چگونه از سال ۱۹۴۱، میانگین صنعتی داوجونز از ۱۰۰ دلار به بیش از ۳۰۰۰۰ دلار افزایش یافته است و گفت که اکثر مردم فقط باید پول خود را در "یک تجارت آمریکایی" بگذارند و اجازه دهند رشد کند.


بیشتربخوانید:رویکرد سازمان باید تغییر کند


بافت در مورد مشاورانش گفت: «شگفت‌انگیز است که مردم چقدر یک بازی ساده را سخت می‌کنند. اما مسلماً اگر به همه بگویند بازی ساده‌ای است، ۹۰ درصد از درآمد افرادی که صحبت می‌کنند از بین می‌رود.»

بافت مدت‌هاست که توصیه می‌کند سرمایه‌گذاران پول خود را در صندوق‌های شاخص کم‌هزینه قرار دهند، صندوق‌هایی که هر سهام را در یک شاخص نگه می‌دارند و باعث می‌شود آنها به طور خودکار متنوع شوند. به عنوان مثال، S&P ۵۰۰ شامل شرکت های بزرگی مانند اپل، کوکاکولا و آمازون می‌شود.

بافت قبلاً به CNBC گفته بود که برای افرادی که به دنبال پس‌انداز بازنشستگی خود هستند، صندوق‌های شاخص متنوع «عملاً در همه زمان‌ها منطقی‌تر است».
بافت در سال ۲۰۱۷ گفته بود: به طور مداوم یک صندوق شاخص S&P ۵۰۰ را خریداری کنید.

کد خبر 451177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    خوب ومفید
  • سعید IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 1
    تهش میخوای بمیری بمونه واسه کسای دیگه. پولم بخوری تا آخر عمرت تموم نمیشه. پس از زندگی لذت ببر و حول نزن.
  • Nima IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    درود، به بافت بگید توصیه های شما تو ایران جواب نمیده.