افزایش ۱۳۰ درصدی برنج در هشت ماه اخیر

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: قیمت برنج از شهریور سال گذشته ( ابتدای فصل برداشت محصول) تا به امروز ۱۳۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کرده است

به گزارش صدای بورس، بعد از افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران، گمانه زنی‌هایی مبنی بر تجدید نظر در مصوبه دستمزد کارگران طرح شد چرا که این باور شکل گرفت که نسبتی بین تورم و افزایش نرخ کالاهای اساسی وجود دارد برای تایید و تکذیب این ادعا با برخی کارشناسان و تولیدکنندگان کالاهای اساسی گفت‌وگو و این پرسش را مطرح کردیم که آیا افزایش دستمزد کارگران باعث بالا رفتن نرخ کالاهای اساسی شده است؟

افزایش ۱۳۰ درصدی برنج در ۸ ماه گذشته

حسن تقی‌زاده رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل، با بیان اینکه قیمت برنج از شهریور سال گذشته ( ابتدای فصل برداشت محصول) تا به امروز ۱۳۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کرده است، گفت: برنج بودار نشده در بنکداری شهریور سال گذشته کیلویی ۳۰ هزار تومان بود اما نرخ این محصول امروز به کیلویی ۷۸ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی؛ نرخ برنج سنتی طارم و هاشمی ۱۳۰ درصد و برنج پرمحصول ۱۰۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه افزایش دستمزد حقوق کارگران در افزایش قیمت برنج تاثیر نگذاشته است، افزود: روند افزایش قیمت برنج پیش از سال جدید آغاز شد از این‌رو افزایش حقوق کارگران نمی‌تواند در این مسئله تاثیر بگذارد.


  • بیشتر بخوانید:

مواد غذایی چقدر گران شدند؟


عرضه تخم مرغ ۲۰ درصد زیر نرخ مصوب

به گزارش ایلنا، ناصر نبی‌پور رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار ، با بیان اینکه افزایش دستمزد کارگران در نرخ تخم مرغ تاثیری نمی‌گذارد، گفت: تولیدکنندگان با کمبود نهاده مواجه هستند از این‌رو ناچارند با نرخ آزاد نیاز خود را خریداری کنند.

به گفته وی؛ قیمت سویا در بازار آزاد کیلویی ۹ هزار تومان شده است و نرخ ذرت به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش ۳۰ درصدی نرخ میوه و تره‌بار

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان، با بیان اینکه افزایش دستمزد کارگران تاثیری در قیمت میوه و صیفی جات نگذاسته است، گفت: عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت میوه و صیفی‌جات است. قیمت سیب زمینی کهنه بعد از افزایش عرضه آن به کیلویی ۶ تا ۸ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه نرخ صیفی‌جات در ۶ ماه اخیر ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند، گفت: کمبود بار و کاهش عرضه و دپو محصولات در انبارها باعث افزایش قیمت میوه می‌شود نه افزایش دستمزده حداقلی بگیرها.

کد خبر 451143

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دردسر جدید فروشگاه‌های زنجیره ای

    دردسر جدید فروشگاه‌های زنجیره ای

    طبق اعلام سندیکای صنایع کنسرو، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره ای از رعایت ضوابط آئین نامه مربوط به ضوابط استفاده از ضرایب عمده فروش، خرده فروشی و پخش کالا سر باز می زنند. برای مثال همچنان هزینه‌هایی خلاف قانون به تولیدکنندگان تحمیل می‌کنند.

  • مواد غذایی چقدر گران شدند؟

    مواد غذایی چقدر گران شدند؟

    بررسی قیمت کالاهای اساسی در پایان فروردین نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد که طی یک سال گذشته بیشترین افزایش قیمت مربوط به سیب زمینی است.

  • ماکارونی کم شد تا به قیمت جدید عرضه شود

    ماکارونی کم شد تا به قیمت جدید عرضه شود

    دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور از کاهش عرضه ماکارونی در بازار عمده فروشی خبرداد و گفت: اکنون کارخانجات در انتظار عرضه این محصول با نرخ های جدید هستند بنابراین به شکل محدود به بازار عرضه می شود.

  • سیب زمینی و پیاز گران شد

    سیب زمینی و پیاز گران شد

    با وجود افزایش قیمت بعضی از اقلام سبزی و صیفی قیمت این محصولات در میادین بین ۴۰تا ۵۰درصد از سطح شهر پایین‌تر است.

  • مذاکرات تجاری جدید با نمایندگان دو کشور اروپایی

    اتاق بازرگانی تهران خبر داد:

    مذاکرات تجاری جدید با نمایندگان دو کشور اروپایی

    اتاق بازرگانی تهران از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش‌های مجازی و پذیرش هیئت‌های اقتصادی در ماه‌های پیش‌رو خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =