۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
معوقه ای بابت نهاده های دامی نداریم

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سهمیه نهاده های دام و طیور در سامانه بازارگاه تا پایان اردیبهشت بارگذاری شده است.

به گزارش صدای بورس، عباس عسکرزاده گفت: وزارت جهاد کشاورزی تا پایان ۸ فروردین به صورت کامل تمامی نهاده‌ها را توزیع کرده و البته در یک مقطع بسیار کوتاه به علت حملات سایبری سامانه بازارگاه دچار اختلال شد که به سرعت برطرف شده است. هم اکنون یک و نیم میلیون تن نهاده که شامل تمامی نهاده‌های مورد نیاز مرغداران و پرورش دهندگان مرغ گوشتی و تخم گذار است وارد کشور و سامانه شده و نهاده‌های مورد نیاز تا پایان اردیبهشت تامین شده است.

به گفته معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی منابع ارزی را که برای سه ماه تامین شده، به کار گرفته ایم و تمامی نهاده‌های مورد نیاز از جمله روغن را تامین کرده و هیچ کدام از تعهدات ما برای تامین نهاده‌های دامی دامداران و کشاورزان در سه ماه پایانی سال باقی نمانده است.


بیشتر بخوانید: تاخیر ۵۰ روزه برای دریافت نهاده


۱۰ درصد از نهاده‌ها که به استناد حمل، گمرک، قرنطینه و آزمایشگاهی در اسفند باقی مانده بود، در پایان سال به علت تراکم عجیب ورود نهاده‌ها در گمرک باقی ماند، اما در بهمن و دی وزارت جهاد کشاورزی تمامی نهاده‌ها را ترخیص کرده و هیچ نهاده‌ای باقی نمانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از تولیدکنندگان نگرانی درخصوص تخصیص و تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید خود داشتند، از سوی دیگر برخی از آن‌ها اعلام کرده بودند که نهاده‌های سه ماه پایانی سال گذشته به آن‌ها تخصیص نیافته بود.

کد خبر 451119

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =