۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
نخستین IPO قرن به نام " آسیاتک "

امروز زنگ معاملات سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد آسیاتک در تالار بورس به صدا درآمد و این سهم کشف قیمت شد.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از حدود پنج سال پیش با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی، مهیای حضور در بورس و عرضه سهام در پاییز یا زمستان سال ۹۶ بود. حتی بعد درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی، ضمن انتشار همه اطلاعات در کدال، اول آبان همان سال اقدام به برگزاری جلسه معارفه کرد و برای اولین بار روی تابلوی بورس قرار گرفت؛ اما به مرحله فروش سهام نرسید.

در نهایت امروز چهارشنبه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت "انتقال داده های آسیاتک (نماد اسیاتک) به عنوان نخستین عرضه اولیه قرن جدید در بورس تهران کشف قیمت شد.


  • بیشتر بخوانید:

« شبصیر » پتانسیل صعود دارد؟


امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۷، تعداد  ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام "انتقال داده های آسیاتک" به عنوان پانصد و نود و سومین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "اطلاعات و ارتباطات(۷۳)" ، گروه و طبقه"خدمات ارزش افزوده" با کد"۷۳۱۰"، در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد" اسیاتک" به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت عرضه اولیه شد.

براساس این گزارش، جمعا معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت "انتقال داده های آسیاتک (نماد اسیاتک) به قیمت هر سهم  ۶۶۶۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد.

گفتنی است عرضه اولیه سهام شرکت "انتقال داده های آسیاتک (نماد اسیاتک) بیش از ۱ میلیون ۵۸۰  هزارو ۱۳۲ کد معاملاتی شرکت کردند و حدود ۱۹۶ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

شایان ذکر است در این عرضه، مدیر عرضه کارگزاری آتیه و متعهدین عرضه سهامدار عمده و متعهد خرید شرکت تامین سرمایه بانک ملت است.

مدیر عامل شرکت نیز با اشاره به نداشتن برنامه افزایش سرمایه بیان کرد: باید طرح های توسعه را چنین برشمرد؛ در بحث های زیرساختی توسعه مرکز خدمات داده و توسعه ارتباط فیبر نوری از طرح های زیرساختی شرکت است، در حوزه خدمات مشترکین خدمات ابری و نمایش خانگی هستند و از دیگر خدمات می‌توان به تلفن مبتنی بر IP، سرویس پیامک و مشاوره اشاره کرد.

کد خبر 450847

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دو عرضه اولیه جدید در راه فرابورس

    دو عرضه اولیه جدید در راه فرابورس

    قرار است فرابورس در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبشهت میزبان عرضه اولیه دو شرکت حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان و فروسیلیسیم باشد. خرید این دو عرضه اولیه چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =