اعلام شرایط واگذاری زمین ۲۰۰ متری به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی گفت: قرار است به خانواده‌های دارای ۳ فرزند مسکن یا زمین ۲۰۰ متری واگذار شود.

به گزارش صدای بورس، پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد (۲۴ آبان ۱۴۰۰) شده باشد می‌توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند.

وی توضیح داد: یعنی اگر کسی فرم «ج» او قرمز است (از تسهیلات یارانه‌های مسکن استفاده کرده است) یا مالکیت دارد می‌تواند برای بار دوم فقط یکبار از امکانات دولتی استفاده کنند.

وی با یادآوری این‌که در حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی بین شهرهای ۵۰۰ هزار نفر به بالا و ۵۰۰ هزار نفر به پایین تفاوت‌هایی در قانون دیده شده است، ادامه داد: خانواده‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند یعنی فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان سال گذشته متولد شده و ساکن شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر هستند می‌توانند حدود ۲۰۰ متر زمین از وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی دریافت کنند.

اصلانی افزود: کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهرهای مجاور، شهرهای نزدیک، شهرهای جدید، شهرک‌ها و یا شهرهایی که پدر و مادر متولد آن جا هستند به شرطی که کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باشند از این ۲۰۰ متر زمین یا واحد مسکونی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:

جزئیات ثبت نام برای خرید خانه با وام ۲۰۰میلیونی


وی گفت: به عبارت دیگر کسانی که در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هستند می‌توانند ۲۰۰ متر زمین بگیرند و کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهرهای مجاور و یا شهرهایی که امکان تامین زمین وجود دارد واحد مسکونی یا زمین دریافت کنند و در آن جا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که به متقاضیان، با شرایط ذکر شده زمین به قیمت تمام شده واگذار می‌شود،‌افزود: قیمت تمام شده با قیمت‌های آماده سازی زمین در نظر گرفته می‌شود. زمین‌هایی که قرار است به متقاضیان داده شود در ادارات راه و شهرسازی و براساس قیمت تمام شده پیشنهاد می‌شود ومتقاضی می‌تواند آن را انتخاب کند.

اصلانی گفت: متقاضیان مشمول می‌توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح‌های حمایتی به آدرس saman.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت نام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب و شهر مورد تقاضای خود را برگزینند تادر مرحله بعد مورد پالایش قرار گیرد.

وی افزود: ثبت نام به معنی پذیرش قطعی نیست بلکه بعد از پالایش و بررسی اگر مشمول قانون قرار گرفتند در فرآیند اجرای قانون به ادارات راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و اقدامات لازم انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: زمان پایان ثبت نام در این سامانه اعلام نشده، اما اجرای این قانون منوط به تصویب آئین نامه اجرایی ماده ۴ قانون است که این آئین نامه برای تصویب به هیات وزیران ارسال شده تا در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 450767

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =