چراغ سبز مذاکرات در بازار /  انتظار شروع بازاری قرمزپوش در هفته آینده 

در نرخ دلار آزاد در روزهای گذشته و قبل از تعطیلات افزایش یا کاهش چشم گیری دیده نمی شود که این موضوع در کنار خبرهای نسبتا مثبت از مذاکرات احیای برجام می تواند نشانه خوبی بر روند مثبت در هفته آینده باشد.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ اگر بخواهیم روند روز چهارشنبه را ملاک تصمیم گیری خود در پیش بینی بازار قرار دهیم، باید روز یکشنبه و با شروع بازار شاهد فزونی عرضه بر تقاضا بوده و بازار حداقل در ابتدای هفته قرمز کار خود را شروع خواهد کرد.

اشکان چهره نگار – عضو هیات مدیره سبدگردان نوین نگار آسیا در گفت و گو با صدای بورس گفت: در خصوص پیش بینی روند بازار همیشه می توانیم از دو منظر با موضوع برخورد کنیم.
وی افزود: اولین روش پیش بینی بازار ردیابی کردن روند قبلی معاملات و پیش بینی روند آتی از روی روند قبلی است. در این خصوص اگر به روند معاملات در روز آخر هفته گذشته دقت کنیم می بینیم که در روز چهارشنبه هر چقدر به دقایق پایانی بازار نزدیکتر می شدیم حجم عرضه افزایش پیدا می کرد تا آنجا که در نهایت شاخص عدد پایین تری نسبت به روز سه شنبه از خود ثبت کرد.
چهره نگار بیان کرد: اگر بخواهیم روند روز چهارشنبه را ملاک تصمیم گیری خود در پیش بینی بازار قرار دهیم باید روز یکشنبه و با شروع بازار شاهد فزونی عرضه بر تقاضا بوده و بازار حداقل در ابتدای هفته قرمز کار خود را شروع خواهد کرد. دو ایراد اصلی بر این روش می توان در نظر گرفت یک این که با این روش تنها می توان برای یک روز آینده صحبت کرد و دیگر این که این روش تاثیر اخبار منتشره در روزهای تعطیل را نادیده می گیرد.
عضو هیات مدیره سبدگردان نوین نگر آسیا تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاه جامع تر و کامل تری نسبت به بازار داشته باشیم عوامل زیر را می توان در پیش بینی بازار در هفته آتی تاثیر گذار بدانیم:
• حرکت خنثی نرخ دلار ، روند دلار همیشه یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار بر روند بازار بوده است. در نرخ دلار آزاد در روزهای گذشته و قبل از تعطیلات افزایش یا کاهش چشم گیری دیده نمی شود که این موضوع در کنار خبرهای نسبتا مثبت از مذاکرات احیای برجام می تواند نشانه خوبی بر روند مثبت در هفته آینده باشد.
• نرخ های جهانی، با توجه به این که نرخ های جهانی همیشه بر بازار ما تاثیر خود را داشته اند مثبت یا منفی بسته شدن قیمت های جهانی در روز جمعه برای پیش بینی روند حداقل در ابتدای هفته مهم است.
به گفته وی از مطالب گفته شده در بالا می توان این نتیجه را گرفت که در ابتدای هفته و با شروع معاملات می توان شاهد فزونی عرضه بر تقاضا بوده ولی با گذشت زمان به نظر می رسد که این هفته نیز می توانیم شاهد بازار مثبتی باشیم.
این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: نکته مهم و قابل توجه به خصوص برای آن دسته از معامله گرانی که با دید کوتاه مدت در بازار معامله می کنند این است که همیشه باید اخبار مهم و تاثیر گذار بر بازار را ردیابی کنند؛ زیرا اخبار و اطلاعات همیشه روند اصلی معاملات در آینده را تشکیل می دهند.

کد خبر 450605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    خوب اگرمذاکرات وین خوب باشد خودروییها بایدمثبت باشند
  • ایرانی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 1
    با قرمز یا با سبز فرقی نمیکنه شروع با چی باشه کسانیکه دید بلند مدت دارند اصلا فروش قطعا با پشیمانی خواهد بود فنر جمع شده ۲ ساله بورس باانژی زیاد در حال باز شدنه اونایی که ضرر این دو سالرو تجربه کددن اصلا به فروش فکر نکنید روزای خوش در راهه بازارهای متل مسکن با رکود شدید وریزش مواجه شدن سیل سرمایه بسوی بازار سرمایه وبورس درراهه
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    باسلام این پیش بینی ها درست ولی یک روز این مطالب رو رو صفحه می‌گذارید
  • باز غیب گفتی، IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    روت میشه این حرفا رو بزنی
  • ابراهیم IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    هیچ اخباری در بورس بجز ریزش و ضرررررر مردم چیز دیگری ندارد این کارشناس ها هم یا ذیع مفع اند یا حقوقی سهم که میگن با عرضه مواجه خواهیم شد بعدش اول هفته با عرضه باعث ریزش سهم میشن و در کمترین قیمت می‌خرند و روزی که میخان ببرن بالا عرضه را متوقف و سهم رو می برن بالا و صف فروش میلیونی که شروع میشه با کد حقیقی سهم هایی که در نرخ پایین خریدن دوباره میفروشن و این ماجرا ادامه دارد بعد از دو سال نمودار ۱میلیون و پانصد را بقول اینها لمس کرد و رد شد ولی قیمت سهم ها همون قیمت ۱میلیون و ۲۰۰ هستش