۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
قیمت جهانی نفت کاهش یافت

نگرانی درمورد تقاضای انرژی به‌دنبال کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد دنیا توسط صندوق بین‌المللی پول باعث شد قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یابد.

به‌گزارش صدای بورس، قیمت نفت برنت دریای شمال پس از افت ۵ درصدی در معاملات دیروز، در معاملات امروز ۹۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش‌یافت و به ۱۰۸ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.

اما گرانی در مورد کاهش تقاضای نفت با دورنمای پایین آمدن عرضه به‌دنبال تحریم‌های روسیه جبران شده و در معاملات چهارشنبه با رشد قیمت نفت مواجه بودیم. روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت دنیا و یکی از عرضه‌کنندگان اصلی نفت به اروپاست.

بر این اساس قیمت نفت خام برنت در معاملات امروز نسبت به روز گذشته ۹۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش‌یافت و به ۱۰۸ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت تکان نخورد


نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در معاملات امروز با ۱ دلار و ۱۹ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، ۱۰۳ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در معاملات بی‌ثبات روز سه‌شنبه ۵.۲ درصد سقوط داشتند.

به‌گزارش تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا را پایین آورد و اعلام کرد تأثیرات اقتصادی جنگ روسیه در اوکراین عامل این اتفاق بوده و هشدار داد تورم درحال‌حاضر یک خطر واضح برای بسیاری کشورهاست.

کد خبر 450508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =