موافقت مدیر عامل ایران خودرو با آزادسازی واردات خودرو

مدیر عامل ایران خودرو می‌گوید: واردات به نفع صنعت خودرو است و موافق آزادسازی واردات خودرو هستم.

به گزارش صدای بورس، مهدی خطیبی گفت: خودروسازان باید رقابت داشته باشند و محصولات ایران خودرو باید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا بهبود پیدا کند.

واردات خودرو از سال ۹۷ ممنوع شده است؛ از سال گذشته طرح آزادسازی واردات خودرو اعلام شد، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن مخالفت کرده و این مخالفت تاکنون ادامه داشته است، چرا که به گفته میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودرو برای خودروهای تحولاتی است و باعث خروج ارز از کشور می‌شود.


بیشتر بخوانید: واردات ۷۰ هزار خودرو در آستانه صدور مجوز


طبق مجوز مجلس و بنا به آنچه عزت الله تالارپشتی نماینده مجلس، اسفند پارسال گفت: مجلس با توجه به مطالبه عمومی مردم تشخیص داده به دولت اجازه دهد مجموعاً ۱۰۰هزار خودرو در سال ۱۴۰۱وارد کند.

البته خودروسازان می گویند باید با آزادسازی واردات، قیمت خودرو هم آزاد و قیمت گذاری دستوری حذف شود.

به گزارش تجارت نیوز، آقای سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت هم ۲۲ اسفند پارسال از پایان مصوبه سران قوا در مورد ممنوعیت واردات خودرو تا پایان اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: «این مصوبه دیگر تمدید نمی‌شود و با توجه به تقاضای انباشته، احتمالا تا بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد خواهد شد.»

کد خبر 450502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    وای بر این مملکت که رئیس یک کارخانه ی بنجل سازی بایستی اجازه ی واردات خودرو به کشور را صادر کند و تصمیم این بنجل سازان بر تصمیمات مسئولین کشور اثر گذار باشد . باید با چه لحن و زبانی به مسولان گفت که بابا کنترل قیمت خودرو و ارتقاء کیفیت بنجل های داخلی فقط و فقط با واردات خودرو به کشور حل میشود و این امر در صورتی راندمان بالا و ماحصل مثبتی دارد که تعرفه ی واردات خودرو به زیر ۲۰ درصد برسد و تا اشباع کامل بازار از خودرو بایستی ادامه داشته باشد و به هر دلیلی نبایستی وقفه ای در امر واردات خودرو به کشور ایجاد شود.