افزایش قیمت ۵۰ قلم کالا غیرقانونی است

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش قیمت در کالاها غیرقانونی است و تولیدکنندگان برای هرگونه تغییر نرخ باید مراحل قانونی را طی کنند.

به گزارش صدای بورس، علیرضا تابش، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه نشست قاچاق کالا در وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون ۵۰ قلم کالا مشمول قیمت گذاری تثبیتی یا پیشینی هستند و تولیدکنندگان این محصولات در صورتی که بخواهند نرخ ها را تغییر دهند، باید مراحل قانونی را طی کنند.

وی افزود: تولیدکننده باید مستندات خود را برای درخواست افزایش قیمت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند تا بعد از بررسی و کارشناسی‌های لازم، نتایج برای ستاد تنظیم بازار ارسال تا در صورت تایید، ابلاغ شود.

تابش با اشاره به برخی آشفتگی‌ها در بازار خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها و صاحبان کالا بدون طی کردن این فرایند، اقدام به افزایش قیمت کردند که پیشنهاد کرده‌ایم تا پیش از ورود تعزیرات برای برخورد با متخلفان، این افراد فرایند قانونی افزایش نرخ‌ها را طی و از عمل خودسرانه اجتناب کنند.


بیشتر بخوانید:

کدام کالاهای اساسی در ماه رمضان گران شدند؟


معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در صورت ارائه مستندات امکان افزایش قیمت و تایید نرخ‌ها وجود دارد،‌ تاکید کرد: در هر شرایطی اجازه تغییر قیمت وجود ندارد، زیرا این ۵۰ قلم کالا نمی‌تواند در کشور با نرخ ناهمگن و متفاوت عرضه شوند.

رییس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی که در سبد خانوار نقش مهمی دارند، در میان اقلام با قیمت گذاری تثبیتی هستند و ارتباطی بین نرخ ارز و قیمت این کالاها وجود ندارد.

وی با اشاره به تغییرات قیمت برنج، گفت: این محصول مشمول قیمت گذاری تثبیتی است، اما متولی تولید، تامین و مدیریت این کالا وزارت جهاد کشاورزی است و با توجه به اعلام قیمت، برخورد با متخلفان در این حوزه با این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، تابش تاکید کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نمی‌تواند در بخش کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وارد شود، زیرا با حضور در این با بخش با بازرسی وزارت جهاد کشاورزی تداخل ایجاد خواهد شد و امکان دارد بازار را دچار مشکل شود.

کد خبر 450351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =