۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
قیمت جهانی نفت صعودی شد

در آستانه تعطیلات عید پاک و در حالی که خبرهایی در مورد احتمال عملی کردن تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا منتشر شده است، قیمت نفت در روز پنجشنبه شاهد افزایش بود. بازارها امروز تعطیل است.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۹۲ سنت معادل ۲.۶۸ درصد افزایش به ۱۱۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۲ دلار و ۷۰ سنت معادل ۲.۵۹ درصد افزایش به ۱۰۶ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی بیشترین رشد هفتگی از ابتدای ماه آوریل را تجربه کرد. طی چند هفته گذشته قیمت ها در بازار نفت بیشترین نوسان را از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون تجربه کرده اند.


بیشتر بخوانید:

نفت جانی دوباره گرفت


روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد اتحادیه اروپا در تلاش برای اعمال مرحله به مرحله تحریم نفتی روسیه است و به آلمان و دیگر کشورهای وابسته به نفت روسیه فرصت خواهد داد تا عرضه کنندگان جایگزین پیدا کنند. به گفته اندرو لیپو تحلیلگر بازار نفت، تحریم تدریجی خریداران اروپایی را ناگزیر خواهد ساخت تا به دنبال منابع جایگزین بگردند. هرچند بخشی از نیازهای نفتی کشورهای مصرف کننده از محل ذخایر استراتژیک مصرف کنندگان بزرگ تامین خواهد شد اما باید منابع جایگزین بیشتری پیدا شود.

آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه هشدار داد که از ماه می به بعد به دلیل تحریم ها و عدم خرید داوطلبانه تجار، روزانه حدود ۳ میلیون بشکه نفت روسیه از بازار حذف خواهد شد.

به گزارش تسنیم، شرکت های بزرگ تجارت نفت جهان قصد دارند در ماه می خرید نفت و فرآورده های نفتی از شرکت های نفتی دولتیروسیه رامحدود کنند. وزارت انرژی روسیه گفته دسترسی به آمارهای تولید و صادرات نفت و گاز این کشور را محدود کرده است.

کد خبر 450214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =