۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
رشد شتابان سکه ادامه دار شد

برخلاف کاهش قیمت طلای جهانی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی طی معاملات امروز افزایش بود و هر گرم طلا به رقم یک میلیون و ۳۲۵ هزار ۷۷۱ تومان رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت طلا امروز سه‌شنبه، پیش از انتشار آمار تورم در ایالات‌متحده با افزایش بازدهی خزانه‌داری و افزایش ارزش دلار، کاهش یافت که می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد موضع سیاست پولی فدرال‌رزرو بدست آورند.

بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین حد یک ماهه (۱۹۶۸ دلار و ۹۱ سنت) در ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۸۰ درصد افزایش به ۱۹۵۶ دلار و ۹۰ سنت کاهش یافت و روز گذشته با بهای ۱۹۴۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا نیز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۹۵۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و روز گذشته با ۱۹۴۳ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز دوشنبه به بالاترین میزان خود در بیش از سه سال گذشته رسید زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آخرین خوانش‌های تورم بودند تا نشانه‌هایی در مورد اینکه فدرال رزرو چقدر باید در مسیر سیاست خود تندرو باشد را مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید: ترکش تورم / آینده بازار طلا به کدام متغیرها وابسته است؟


به نقل از رویترز، در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد در دو سال گذشته بود و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

به گزارش تجارت نیوز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۹۷ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷۸ دلار رسید. پالادیوم پس از رسیدن به قله ۲۵۵۰.۵۸ دلاری در آخرین جلسه که بالاترین میزان از ۲۴ مارس بود، ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۴۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۳ فروردین تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۹۶۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۳۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۸۲ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۶۷ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۲۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸هزار و ۳۹ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۲۵ هزار ۷۷۱ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 450081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =