چگونه یک دلار ۱۰۰ دلار شد؟

بررسی آمار معاملات بازار کریپتوها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ بر اساس ارزش بازار، قیمت ۳۳ ارز دیجیتال روند صعودی داشته است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ در میان رمزارزهایی که در یک سال گذشته با رشد قیمت روبه‌رو شده‌اند، نام‌های بزرگی همچون بیت‌کوین، بایننس، ریپل، کاردانو و پولکادات که جزو ۱۵ رمزارز نخست بازار به شمار می‌روند، به چشم نمی‌خورد.

قیمت بیت‌کوین نسبت به سال گذشته بیش از ۳۴ درصد کاهش یافته است. این افت قیمت برای بایننس، ریپل، کاردانو و پولکادات به ترتیب بیش از ۲۶ درصد، ۵۹ درصد، ۳۴ درصد و ۵۸ درصد بوده است. در این مدت برخی رمزارزهای بسیار ارزان‌قیمت با رشدهای جهشی روبه‌رو بوده‌اند که نشان می‌دهد، همگام با افزایش تعداد رمزارزها، نگاه بازار به احتمال رشد خرده کریپتوها و سودآوری آنها جلب شده است.

بر اساس آمار معاملات بازار کریپتوکارنسی، از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ جهان، در یک سال گذشته دو رمزارز Shiba و Safe بیشترین رشد قیمت را به میزان بیش از ۱۰ هزار درصد ثبت کردند. به بیان دیگر، کسانی که یک سال قبل یک دلار بابت خرید هر یک از این دو رمزارز پرداخته بودند، امروز ۱۰۰ دلار دارند. این دو رمزارز به ترتیب جایگاه ۱۶ و ۸۹ را در بازار کریپتوها در اختیار دارند. همچنین رتبه سوم رشد به میزان ۱۴۷۰ درصد به رمزارز STEPN با رتبه ۶۸ تعلق دارد.

برخلاف این گروه، در یک سال گذشته قیمت برخی رمزارزها با افت شدیدی روبه‌رو شد که رمزارز Internet Computer (رتبه ۳۷) با بیش از ۹۴ درصد پیشتاز است. همچنین Filecoin (رتبه ۳۶)، Flow (رتبه ۵۶)، Uniswap (رتبه ۲۴) و Stellar (رتبه ۳۱) به ترتیب با ۸۹ درصد، ۸۵ درصد، ۷۶ درصد و ۷۰ درصد افت قیمت روبه‌رو شدند.

سودها و زیان‌های بزرگ در بازار کریپتوها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این بازار با ریسک‌های زیادی مواجه است و کسانی که قصد ورود به این بازار را دارند، باید به دانش کافی مجهز باشند.

کد خبر 449971

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یک میلیارد کاربر کریپتو تا ۱۰ سال آینده

    یک میلیارد کاربر کریپتو تا ۱۰ سال آینده

    مدیرعامل شرکت "کوین بیس گلوبال" پیش بینی کرد ظرف مدت یک دهه آینده، یک میلیارد کاربر از کریپتو استفاده کرده یا آن را امتحان خواهند کرد که بالاتر از ۲۰۰ میلیون نفر در حال حاضر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =