۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
نفت جهانی در سرازیری قیمت

پس از آنکه مصرف کنندگان بزرگ طرح خود برای تزریق مقادیر بی سابقه ای نفت به بازار جهانی را اعلام کردند و در حالی که قرنطینه کرونایی در شهرهای بزرگ چین ادامه دارد، قیمت نفت امروز شاهد کاهش ۲ دلاری بود و روند کاهشی ۲ جلسه قبل را تداوم بخشید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۴ سنت معادل ۲ درصد کاهش به ۱۰۰ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و ۹۴ سنت معادل ۲ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. هفته گذشته نفت برنت شاهد کاهش ۱.۵ درصدی بود در حالی که نفت خام آمریکا هم افت یک درصدی را تجربه کرد. طی چند هفته گذشته شاخص های نفتی پرنوسان ترین قیمت ها از ژوئن ۲۰۲۰ را تجربه کرده اند.

بازار در حال رصد تحولات کرونایی در چین است، جایی که شهر ۲۶ میلیون نفری شانگهای همچنان در قرنطینه است. در روزهای اخیر مواردی از شیوع سویه اومیکرون در گوانژو، دیگر شهر بزرگ جنوبی چین منتشر شده است. چین بزرگترین خریدار نفت جهان است.


بیشتر بخوانید:

نفت باز هم پایین آمد


اعضای آژانس بین المللی انرژی قرار است طی ۶ ماه آینده ۶۰ میلیون بشکه نفت به بازار تزریق کنند. هدف از این اقدام پر کردن جای خالی نفت روسیه است که به دلیل تحریم های غرب از بازار حذف شده است.

تینا تنگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «به دلیل تلاش کشورهای مصرف کننده برای تزریق نفت بیشتر به بازار و همچنین تضعیف تقاضا در چین به دلیل قرنطینه شهرهایی همچون شانگهای و شنیانگ روند افزایش قیمت نفت متوقف شده است.»

به گزارش تسنیم، به رغم وعده آمریکا و متحدانش برای تزریق نفت به بازار مشخص نیست که آیا این میزان نفت خواهد توانست جای خالی نفت روسیه در بازار را پر کند یا نه.

کد خبر 449929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    ایران باید پول دیجیتال با پشتوانه نفت و گاز ایجاد کند پولی که هرگز سقوط نمی کند و حتی رشد هم می کند جایگزینی برای سرمایه گذاران دلار و طلا هر بشکه نفت یک ابل کوین ما میتوانیم ریال را نیز با پشتوانه نفت و ارزش گذاری نفتی برای ریال حمایت کنیم پول ما میتواند از نطر ارزشی پول پنجم ویا ششم دنیا باشد اگر کمی از علم اقتصاد استفاده کنیم