۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
شگویا از هر جهت عالی است

پتروشیمی تندگویان یا همان نماد شگویا یکی از نمادهای خوب بازار سرمایه است، این نماد توانسته در تولید و فروش چهار محصول گرید بطری، گرید الیاف، نخ POY و اسید ترفتالیک خالص در بازار داخلی موفق عمل کند.

صدای بورس- وحید بلالی؛ پتروشیمی تندگویان یا همان نماد شگویا یکی از نمادهای خوب بازار سرمایه است، این نماد توانسته در تولید و فروش چهار محصول گرید بطری، گرید الیاف، نخ POY و اسید ترفتالیک خالص در بازار داخلی موفق عمل کند، در بازار صادراتی هم سه محصول گرید بطری، گرید الیاف و نخPOY را به فروش می رساند.

درآمد فروش محصولات این پتروشیمی نیز قابل توجه بوده و در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ توانسته است ۱۷۰۴۳ میلیارد تومان فروش داشته باشد در حالی که فروش سال ۱۳۹۹ این پتروشیمی ۹۹۹۲ میلیارد تومان بوده است. افزایش ۷۱ درصدی فروش محصولات این شرکت قابل توجه است.

شگویا از نظر نسبت های سودسازی نیز موفق عمل کرده است، EPS این نماد ۱۵۴۳ ریال است، نسبت PبهE تی تی ام این نماد نیز ۷.۷۱ بوده و نسبت PبهS این نماد نیز ۱.۶۷ بوده که وضعیت مناسبی است.

تحلیل قیمتی

شگویا طبق تصویر زیر تا سقف تاریخی خود ۵۵ درصد فاصله دارد اما توانسته با کف سازی مناسب در ماه های قبل آماده صعود باشد و همانطور که در نمودار زیر شاهد هستید یک الگوی RTM را به نام RBR در حال ساخت است و حال در محدوده BASE یا نوسان چند ماه و جمع آوری سفارشات به سمت بالا قرار گرفته است.

Chart شگویا, MN1, 2022.04.10 13:38 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

طبق الگوی کلاسیک در تحلیل تکنیکال این نماد توانسته از یک مثلث بزرگ به سمت بالا رهایی پیدا کند.

Chart شگویا, MN1, 2022.04.10 13:42 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کندل پین بار آخر در تایم فریم ماهانه می تواند دو معنا داشته باشد، اول جمع آوری سفارشات به سمت بالا ، دوم یک کندل ریزشی و نوسان در آن محدوده و دوباره جمع آوری سفارشات به سمت بالا. اما در تصویر زیر شاهد یک کانال ملایم صعودی در تایم فریم ماهانه هستیم که داده های صعود را بیشتر تقویت می کند.

Chart شگویا, MN1, 2022.04.10 13:45 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

در تایم فریم روزانه نیز بعد از چندین روز صعود ، شگویا در حال نفس گرفتن دوباره برای صعود است که به وضح مشخص است، شاید این نفس گیری مجدد مقداری طول کشیده و یا در عرض چند روز باشد.

Chart شگویا, D1, 2022.04.10 13:47 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۵۲ درصد از سهام این نماد متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۱۱ درصد آن متعلق به شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و ۱۱ درصد سهام دیگر آن متعلق به شرکت پتروشیمی تابان فردا است. بنابر این عمده سهامدار شگویا نماد فارس بوده و می تواند همبستگی نموداری بین این شرکت و نماد فارس به وجود آید.

۷۷ درصد از سهامداران عمده این نماد حقوقی بوده و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز یکشنبه عبارت است از:

در محدوده مثبت
- خرید حقیقی: ۶.۴ میلیون سهم
- سرانه: ۱۳ میلیون تومان
- فروش حقیقی: ۶.۴ میلیون سهم
- سرانه: ۹ میلیون تومان
- خرید حقوقی: ۱.۴ میلیون سهم
- فروش حقوقی: ۱.۴ میلیون سهم

داده های بالا به نوعی کد به کد را نشان می دهد اما باید دید این کد به کد به سمت بالا صورت می گیرد یا خیر؟

کد خبر 449906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =