مردم خریدار لپ‌تاپ‌های ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومانی هستند

رییس اتحادیه فناوران رایانه گفت: قیمت لپ‌تاپ از ۹ میلیون تومان شروع می‌شود. بالاترین نرخ لپ‌تاپ در بازار برند اپل است. باید بگویم لپ‌تاپ با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان نیز در بازار موجود است اما مردم خریدار لپ‌تاپ با قیمت ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان هستند در خرید لپ‌تاپ برندها چندان اهمیت ندارند و میزان کارآیی آنها برای خریداران اولویت دارد.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا فرجی با اشاره به رکود حاکم بر بازار تبلت و لپ‌تاپ، گفت: نرخ کالاهای آی تی ارتباط مستقیمی با نوسان‌های نرخ ارز دارد و اگر نوسان‌های ۵ درصدی در قیمت ارز ایجاد شود قیمت این کالاها نیز تغییر می‌کنند.

وی با بیان اینکه لپ‌تاپ و تبلت جزو کالاهای لوکس محسوب نمی‌شوند، گفت: امروز کالاهای آی تی در بحث آموزش ضروری محسوب می‌شوند و به عبارت دیگر با تحصیل و دانش گره خورده‌اند.

این فعال صنفی تصریح کرد: کالاهای آی تی در کشورهای پیشرفته مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شوند این در حالیست که این کالاها در ایران علاوه بر دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، از آنها ۴ درصد مالیات حق گمرک دریافت می‌شود.

فرجی با اشاره به دریافت عوارض گمرکی از کالاهای آی تی، گفت: عوارض گمرکی از کالاهای آی تی از ارز ترجیحی به ارز نیمایی در حال تغییر است و این امکان وجود دارد در قیمت نهایی این کالاها تاثیر بگذارد.

رییس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به قیمت تبلت و لپ‌تاپ در بازار، گفت: تبلت از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون تومان موجود است اما معمولا مردم خریدار تبلت با قیمت ۵ تا ۶ میلیون هستند برندهای لنوو، ایسوس و سامسونگ جزو برندهای پرفروش‌ محسوب می‌شوند.


بیشتربخوانید:قیمت جالب آیفون جدید در بازار ایران


وی ادامه داد: قیمت لپ‌تاپ از ۹ میلیون تومان شروع می‌شود. بالاترین نرخ لپ‌تاپ در بازار برند اپل است. باید بگویم لپ تاپ با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان نیز در بازار موجود است اما مردم خریدار لپ‌تاپ با قیمت ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان هستند در خرید لپ‌تاپ برندها چندان اهمیت ندارند و میزان کارآیی آنها برای خریداران اولویت دارد.

فرجی با اشاره به خدمات پس از فروش مناسب برندهای ایسوس و لنوو در کشور، تصریح کرد: حجم فروش این برندها در بازار نسبت به دیگر برندها قابل توجه است.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا موفق به تولید تبلت داخلی شده‌ایم؟ به ایلناگفت: در حال حاضر پاسخ به این پرسش منفی است برخی مونتاژ را مترداف تولید در نظر گرفته‌اند. اما باز هم در شرایط فعلی مونتاژ برای ما کار بزرگی است باید بیشتر به این بخش زمان بدهیم. کالاهای آی تی در لحظه به‌روزرسانی می‌شوند اگر توجه کنید برند سامسونگ رونمایی از محصولات خود را به بعد از رونمایی از محصولات اپل موکول می‌کند تا کیفیت محصول خود را به آنها نزدیک کنند امیدواریم که تحریم‌ها به‌زودی علیه ما به اتمام برسند تا بتوانیم نمایندگی تولید از برند مادر را دریافت کنیم.

وی با خریداران توصیه کرد: خریداران کالا به خدمات پس از فروش توجه ویژه کنند و خدمات آن را در اتحادیه و سامانه جامع تجارت چک کنند چراکه این مسئله در خرید کالاهای آی تی اهمیت ویژه دارد.

فرجی در پایان بیان کرد: تحریم‌ها باعث شده است که در بحث تعمیر خودساخته شویم. بسیاری از شرکت‌های مادر به غیر ایسوس مستقیم به ما قطعات نمی‌دهد از این‌رو بهتر است برای تعمیر کالاها به مغازه‌دارانی که جواز تعمیرات ازاتحادیه دارند مراجعه کنند.

کد خبر 449723

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =