چرا گوجه فرنگی کیلویی ۲۵ هزار تومان شد؟

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: در شرایط عادی حدود ۲ تا ۳ هزار تن گوجه فرنگی وارد میدان میوه و تره ‌بار می ‌شد اما امروز گوجه فرنگی در میدان اصلی میوه و تره ‌بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش صدای بورس، مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به افزایش نرخ باربری ها، افزود: ۱۷ درصد به تعرفه کامیون داران اضافه شده است از این رو بسیاری از آنها تمایلی برای بار زدن محصولات کشاورزی ندارند. از سوی دیگر عده ای که هویت آنها مشخص نیست اقدام به پرتاب سنگ به کامیون داران می کنند و اجازه فعالیت به آنها نمی دهند.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزان در مزرعه مانده اند، تصریح کرد: روز گذشته میزان بار ورودی گوجه فرنگی به تهران به ۱۰ کامیون رسید باید بگویم این حجم از بار می تواند نیاز نصف یک سالن در میدان میوه و تره بار را تامین کند.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، در شرایط عادی حدود ۲ تا ۳ هزار تن گوجه فرنگی وارد میدان میوه و تره بار میشد این در حالی است که در ۲ روز گذشته این حجم به ۵۰ تن تقلیل پیدا کرد از این رو قیمت گوجه فرنگی در میدان اصلی میوه و تره بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسید.


بیشتر بخوانید: قیمت سبزی و صیفی‌جات باز هم بالا رفت


دارایی نژاد قیمت گوجه فرنگی فروخته شده سر مزرعه را کیلویی ۱۷ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این گوجه تا به تهران برسد نرخ آن کیلویی ۲۰ هزار تومان میشود و خریداران در واحدهای صنفی باید گوجه فرنگی را کیلویی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان خریداری کنند.

چرا گوجه فرنگی کیلویی ۲۵ هزار تومان شد؟

وی با انتقاد از عملکرد وزارت کشاورزی در توزیع گوجه فرنگی، افزود: افزایش قیمت گوجه فرنگی منطقی نیست؛ چراکه میزان کشت آن قابل توجه است. محصول گوجه در میناب رسیده و آماده توزیع است؛ اما از آنجاییکه هیچ کامیون داری حاضر به حمل بار نیست قیمت گوجه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه افزایش نرخ گوجه فرنگی در سایر صیفی جات نیز تاثیر می گذارد، افزود: بعد از تعلل کامیون داران از بارگیری هندوانه، قیمت آن در میدان از کیلویی ۵ هزار تومان به کیلویی ۹ هزار تومان رسید، همچنین قیمت سبزی خوردن از کیلویی ۸ هزار تومان به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسید. این در حالیست که مسئولان بارها اعلام کردند در ماه رمضان اجازه افزایش نرخ را نمی دهند.

دارایی نژاد با اشاره به لزوم قیمتگذاری گوجه فرنگی سر مزرعه، افزود: با این نرخ قیمت ۱۰ تن گوجه ۱۷۰ میلیون تومان می شود که این نرخ برای گوجه منطقی نیست. در شرایط فعلی چاره ای نداریم جز اینکه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشاورزی ورود کند تا قیمت ها متعادل شود.

کد خبر 449681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    اما جرا قيمت ديكر محصولات كشاورزي بالا نرفتن است؟