تحلیل تکنیکال شاخص کل؛ شاخص در چه ناحیه‌ای با عرضه روبه‌رو خواهد شد؟

شاخص کل بورس بعد از چندین ماه ریزش و نوسان، چند هفته‌ای است که روند مثبت و صعودی را به خود گرفته است، اما نکته مثبت رشد اخیر شاخص بورس رشدهای آهسته در یک ماه گذشته است.

صدای بورس؛ شاخص کل بورس بعد از چندین ماه ریزش و نوسان چند هفته‌ای است که روند مثبت و صعودی را به خود گرفته است، اما نکته مثبت رشد اخیر شاخص بورس رشدهای آهسته در یک ماه گذشته است که این مهلت را به تمام نمادها می‌دهد تا بتوانند همراه شاخص کل حرکت کنند و بازده را از بازار بگیرند.

متاسفانه یکی از دلایل ریزش شدید شاخص در مرداد ماه سال ۹۹، رشدهای شارپی و وحشتناک بازار سرمایه در اوایل سال ۹۹ بود و طبیعتا هر رشد وحشتناکی، ریزش وحشتناکی را در پی دارد و هر رشد آرام، ریزش آرام می‌طلبد.

در تصویر زیر مدت زمان هفتگی شاخص کل را تماشا می کنید، طبق این تصویر شاخص از یک روند نزولی به شدت سخت خارج شده است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل؛ شاخص در چه ناحیه‌ای با عرضه روبه‌رو خواهد شد؟

حال با دقت بیشتری به تصویر بالا نگاه کنید، محدوده مقاومت آبی رنگ در نمودار شاخص کل شکسته شده و شاخص از یک مثلث متقارن به سمت بالا خارج شده است. دقیقا در نقطه‌ای که انتظارش را داشتیم شاخص به مقاومت یک میلیون و ۴۶۰ هزار واحد واکنش نشان داد و در بازار دوشنبه شاهد عرضه‌ها در تایم آخر بازار بودیم.

طبق تصویر بالا مقاومت اصلی دیگر در نقطه یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد خواهد بود که احتمالا مصادف خواهد شد با محدوده مقاومتی ۷۰ تا ۷۷ در اندیکاتور rsi.

حال به مدت زمان ماهانه نمودار شاخص کل باز می‌گردیم. در این مدت زمان شاخص کل بعد از ریزش ۲۰ ماهه با یک کندل اینگالف پرقدرت توانسته مثلث متقارن را به سمت بالا شکسته و صعودی شود، شواهدی دال بر شکستن این مثلث در ماه‌های اخیر وجود داشته و آن هم برخورد هفت باره برای شکستن این کانال نزولی پرقدرت آبی رنگ بوده که در ماه هشتم این کار امکان پذیر شده است. حال شاخص کل برای صعود بیشتر به مقاومت‌های سطحی می‌اندیشد که مهمترین آن سه مقاومت یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد، یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد و یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحد است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل؛ شاخص در چه ناحیه‌ای با عرضه روبه‌رو خواهد شد؟

البته تا به اینجای کار شاخص توانسته مقاومت یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد را بشکند که باید دید این شکستن تثبیت می‌شود یا فیل بوده است.

طبق پیش‌بینی شاخص کل احتمالا در محدوده یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد عرضه‌ها را بیشتر از تقاضا دیده و یک توقف و نوسان در آن ناحیه داشته باشد و بار دیگر برای فتح قله یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد پیش برود. شاخص اگر محدوده یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد را رد کند، تازه با پول‌های جدیدی مواجه خواهد شد، پول‌های درشتی که می‌توانند باز هم شاخص را به قله دو میلیون واحد نزدیک کنند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل؛ شاخص در چه ناحیه‌ای با عرضه روبه‌رو خواهد شد؟

در تصویر بالا، تلاقی کانال‌ها و مقاومت‌های سطحی کشیده شده است.

کد خبر 449592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =