فولاد سبا برای تولید گریدهای جدید ظرفیت قابل توجهی دارد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت از مجتمع فولاد سبا بازدید کرد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به پاس قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان مجتمع فولاد سبا در ایام نوروز و ثبت رکورد تولید و دستیابی به امکان تولید محصولات ویژه در دیدار با کارکنان این مجموعه اظهار کرد: رکوردزنی این مجموعه قابل تقدیر و نشانگر عزم کارکنان برای رسیدن به اهداف گروه فولاد مبارکه است اما به این میزان هم نباید قانع شویم و باید درصدد رکوردزنی‌های بیشتری باشیم.

وی در ادامه پس از بازدید از روند اجرای پروژه VOD-V.D مجتمع فولاد سبا افزود: برای ارتقای رضایت مشتریان و ایجاد تنوع در سبد محصولات نیازمند ورود به چنین پروژه‌هایی هستیم که امیدوارم موانع اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه نیز برداشته شود تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد چراکه ظرفیت فولاد سبا برای تولید گریدهای جدید قابل توجه است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه بازدید از مجتمع فولاد سبا با تأکید بر ضرورت حفظ و ارتقای کیفیت سنگ آهن خاطرنشان کرد: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه علی‌رغم جلوگیری از خروج ارز، منجر به کاهش هزینه تولید و اشتغال‌آفرینی در استان، منطقه و کشور خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

رکوردزنی‌های پی‌درپی گروه فولاد مبارکه


هدف‌گذاری فولاد سبا برای تولید بیش از ۱۲۴ هزار تن آهن اسفنجی در فروردین

محمود محمدی فشارکی مدیر مجتمع فولاد سبا در این بازدید اظهار کرد: برنامه تولید آهن اسفنجی در این مجتمع تا پایان فروردین بیش از ۱۲۴ هزار تن است که تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های بهره‌وری این میزان به بیش از ۱۳۲ هزار تن افزایش یابد.

وی با اشاره به رکورد روزانه تولید ۴ هزار ۵۱۰ تن آهن اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا در روزهای آغازین قرن جدید افزود: رکورد قبلی در آذرماه سال ۹۸ با تولید ۴ هزار و ۴۸۰ تن آهن اسفنجی ثبت شده بود.

مدیر مجتمع فولاد سبا با اشاره به افزایش کیفی تولید آهن اسفنجی در این مجموعه خاطرنشان کرد: میزان خلوص آهن این محصول بالای ۹۴ درصد است که این خلوص در کاهش مصرف انرژی در فولادسازی و افزایش ذوب و کیفیت محصول نهایی بسیار مؤثر است.

وی در پایان با اشاره به روند راه اندازی VOD-V.D مجتمع فولاد سبا ابرازداشت: با راه اندازی این تجهیز ، سبد محصولات تکمیل شده و گریدهای جدید تولید خواهند شد؛ فولاد الکتریکی، فولاد ورق خودرو، فولاد انتقال گاز ترش و فولاد ضد زنگ ازجمله محصولات جدیدی خواهند بود که با راه اندازی این تجهیز قابل تولید می‌شوند.

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا نیز در این بازدید با اشاره به رکورد روزانه در واحد آهن‌سازی این مجموعه بیان کرد: این رکورد در راستای تحقق شعار سال حاصل شد و نتیجه تلاش شبانه‌روزی کارکنان واحد شهید شهبازی مجتمع فولاد سبا بود.

وی افزود: امسال تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا هدف‌گذاری شده و کیفیت تولید این محصول در کوره‌های قوس الکتریکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با همت کارکنان غیور فولاد سبا علاوه بر رکورد کمی شاهد ارتقای کیفی آهن اسفنجی هستیم.

به گزارش خبرنگار فولاد، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا عنوان کرد: بهره‌وری کوره‌های قوس الکتریکی متأثر از تولید کمی و کیفی اهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم است که نقش مهمی در کیفیت ورق تولیدی خواهد داشت.

کد خبر 449553

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =