۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
غذاهایی که شما را خوش اخلاق می‌کند!

برای دانشمندان ثابت شده است که غذا تاثیر فوق العاده‌ای بر خلق و خوی کلی فرد می‌گذارد.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ یک معده شاد، راضی، پر و سالم به اندازه یک مغز کارآمد برای انسان مهم است. از این رو، نباید صرفاً برای زنده ماندن غذا خورد. در عوض باید روی داشتن غذای سالم تمرکز کرد.

به گفته یک دانیل آمین، روان‌پزشک بالینی، "یکی از هفت راز علوم اعصاب برای شادی، لذت بردن از غذاهای شاد (و نوشیدنی‌های) واقعی است که باعث می‌شود نه تنها در لحظه، بلکه در درازمدت احساس بهتری داشته باشید."

کارشناسان می گویند غذاهایی مانند پیتزا و بستنی که احساس خوبی دارند یا راحت هستند، فقط یک لحظه شادی به شما می‌دهد اما غذاهایی که در واقع حاوی مواد مغذی است؛ باعث تحریک مواد شیمیایی و هورمون های شادی در بدن می‌شود و در نتیجه شادی طولانی مدتی به ارمغان خواهند آورد.

غذاهای ارگانیک به طور علمی مهندسی نشده است تا با ذائقه شما مطابقت داشته باشد، آنها با مواد مغذی پر شده در آن رشد می‌کند که با مکانیسم بدن انسان به روشی برای بهبود سلامت سروکار دارند.

میوه ها و انواع توت های فصلی

میوه ها و انواع توت های رنگارنگ ارگانیک نیز تاثیر رنگارنگی بر بدن دارد. این مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است که برای سلامت انسان حیاتی هستند. علاوه بر این، میوه ها و انواع توت ها و همچنین سبزیجات فصلی به صورت ارگانیک رشد می‌کند و با آفت کش ها و سایر داروهای رشد گیاه تغذیه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید:

۱۴ فایده آب خوردن !


روغن های سالم

هنگامی که سلامت فردی بدتر می‌شود، روغن اغلب به عنوان یک مقصر شناخته می‌شود. بارها به ما توصیه شده است که از مصرف روغن ها برای حفظ سلامت قلب خودداری کنیم. اما برخلاف تمام این باورها، دکتر آمن پیشنهاد می‌کند که روغن‌هایی سالم داشته باشید. روغن های پخت و پز سالم آنهایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از طریق یک فرآیند تصفیه بالا، محتویات معدنی اصلی خود را از بین نمی برند.

تخم مرغ

تخم مرغ به عنوان یک غذای تقویت کننده خلق و خو در نظر گرفته می‌شود. کارشناسان می گویند تخم مرغ مملو از کولین است که به تولید انتقال دهنده های عصبی و در نتیجه بهبود خلق و خو کمک می‌کند. در گزارشی آمده است: "تخم مرغ حاوی B-۱۲، فولات، پروتئین و چربی سالم است که همگی از نظر عملکرد مغز بسیار مهم هستند. زرده مملو از کاروتنوئیدها است که به آن رنگ زرد می‌دهد و مطالعات اخیر در هاروارد نشان داده است. کاروتنوئیدها را با خوش بینی مرتبط می‌کند."

غذاهای با شاخص گلیسمی پایین

غذاهای با شاخص گلیسمی بالا باعث خواب آلودگی می‌شود زیرا باعث تغییرات ناگهانی در سطح قند خون می‌شود. این غذاها بر خلاف غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، سطح قند خون را افزایش داده و سپس آن را کاهش می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود برای داشتن بدنی سالم و ذهنی مثبت از غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده کنید.

شکلات تلخ

تاثیر شکلات تلخ بر خلق و خوی افراد برای همه شناخته شده است. قند موجود در شکلات تلخ هورمون سروتونین را در بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه خلق و خوی کلی فرد را بهبود می بخشد. این قند آزادسازی انسولین را تسهیل می‌کند که مواد شیمیایی احساس خوبی به نام اندورفین تولید می‌کند که به نوعی احساس سرخوشی را در انسان القا می‌کند.

کد خبر 449498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    مفید بود ممنون