تحقق شعار امسال با یاری نهاد ناظر / پنجره جدید اقتصادی؛مستلزم حمایت

ایران از بابت تولید علومی که امکان تجاری سازی آنها وجود دارد، دارای ظرفیت های مناسبی است که در صورت حمایت های مالی ارزان و سریع به این مجموعه ها بی شک پنچره های جدیدی به روی اقتصاد کشور باز خواهد شد.

مژده ابراهیمی صدای بورس ؛ یکی از بسترهایی که جهت تحقق شعار امسال باید به آن توجه ویژه ای شود؛ تامین مالی از طریق بازارسرمایه است که طی سال های اخیر چند صندوق جسورانه در بازارسرمایه کشور موفق به جذب منابع مالی از عموم‌ مردم شدند و این امر فتح بابی است که توقع می‌رود صندوق های جدیدی با رویکرد تخصصی در صنایع مختلف با سرمایه های مناسبی تاسیس و جذب سرمایه کنند؛ البته تحقق این مهم، مساعدت سازمان بورس و سایر نهاد های ذیربط را می‌طلبد.

علی امیرشاهی، کارشناس خدمات مالی مشاورسرمایه گذاری فاینتک در گفت و گو با صدای بورس گفت: در حال حاضر باتوجه به رشد کمی و کیفی تولید با رویکرد دانش بنیان امری ضروری برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود. همچنین نام گذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نیز اهمیت عنایت به این بحث را دوچندان می کند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در خصوص رشد کمی و کیفی تولید در کشور باید به آن توجه ویژه ای شود، مساله تامین مالی شرکت های فعال در زمینه دانش بنیان است.

امیرشاهی عنوان کرد: در حال حاضر تامین مالی این گونه از شرکت ها معمولا از طریق بازار پول (وام) یا جذب سرمایه گذار در خارج از بازار سرمایه رخ می‌دهد. همچنین با توجه به‌ اینکه یکی از الزامات رشد اقتصاد دانش بنیان تامین مالی با سرعت و هزینه مناسب است روش های رایج عمدتا پاسخگوی این امر نیست.


بیشتر بخوانید:

۴ پرچمدار در بازار سرمایه امروز/ کارشناسان بازار سرمایه بخوانند


کارشناس خدمات مالی مشاورسرمایه گذاری فاینتک تصریح کرد: یکی از بسترهایی که جهت تحقق شعار سال باید به آن توجه ویژه ای شود تامین مالی از طریق بازارسرمایه است. خوشبختانه طی سال های اخیر چند صندوق جسورانه در بازارسرمایه کشور موفق به جذب منابع مالی از عموم‌ مردم شدند که این امر فتح بابی است که توقع می‌رود صندوق های جدیدی با رویکرد تخصصی در صنایع مختلف با سرمایه های مناسبی تاسیس و جذب سرمایه کنند که البته تحقق این مهم مساعدت سازمان بورس و سایر نهاد های ذیربط را می‌طلبد.

این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: نکته دیگری که باید تصمیم گیران در زمینه شکل گیری بستر تامین مالی شرکت‌های فعال در زمینه دانش بنیان به آن توجه ویژه ای داشته باشند ایجاد یک بازار تخصصی در زمینه شرکت های استارتاپ و دانش بنیان در فرابورس ایران است که از این طریق امکان جذب سرمایه از طریق پذیره نویسی اولیه شرکت‌های جدید التاسیس، قابل معامله شدن سهام بنگاه ها در این بازار ها، انتشار اوراق های بدهی موسوم به اوراق نوآوری و سایر ابزارهای تامین مالی در آن رخ بدهد. واضح است که بازار مزبور باید دارای مقررات حداقلی، ابزارهای متنوع و همچنین عمق مناسب باشد تا شرکت‌های دانش بنیان به راحتی و سرعت بتوانند منابع مالی مورد نیاز خود را با ابزار مناسب تامین نمایند.

به گفته وی خوشبختانه ایران از بابت تولید علومی که امکان تجاری سازی آنها وجود دارد، دارای ظرفیت های مناسبی است که در صورت حمایت های مالی ارزان و سریع به این مجموعه ها بی شک پنچره های جدیدی به روی اقتصاد کشور باز خواهد شد.

کد خبر 449162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =