سفرهای نوروزی مردم در آخرین روزهای قرن

گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که سفرهای نوروزی مردم در روزهای گذشته افزایش حدود ۳۰ درصدی نسبت به همین ایام در سال گذشته داشته و میزان ترددهای جاده‌ای همچنان در حال رکوردشکنی است.

به گزارش صدای بورس، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترددهای بین‌ استانی و سفرهای جاده‌ای مردم از آغاز طرح نوروزی امسال یعنی ۲۵ اسفندماه تا دیروز (۲۸ اسفندماه) به طور متوسط روزانه دو میلیون و ۶۳ هزار و ۲۴۷ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که بیشترین میزان سفرهای جاده‌ای در دو روز گذشته یعنی ۲۷ اسفندماه اتفاق افتاده است که تعداد ترددهای بین‌ استانی به دو میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۶۵ وسیله نقلیه رسیده است.

سفرهای نوروزی مردم در آخرین روزهای قرن

به گزارش ایسنا، همچنین سفرهای جاده‌ای مردم در روزهای گذشته نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰، ۲۹ درصد افزایش یافته است اما ترددهای روز گذشته پنج درصد نسبت به روز قبل از آن کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از دوربین‌های پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی کشور چهار میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۰۰ پلاک خودرو در جاده‌های برون‌شهری مشاهده شده که از این تعداد چهار میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.


بیشتر بخوانید: ۱۴ هزار و ۴۰۰ اتوبوس مسافران نوروزی را جابه جا می‌کنند


همچنین بیشترین مبدأ پلاک‌های رویت شده در محورهای مواصلاتی مربوط به استان‌های تهران و البرز، خراسان رضوی، فارس، گیلان و مازندران بوده است که تهران و البرز با حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار پلاک بیشترین سهم را در این میان داشته است.

سفرهای نوروزی مردم در آخرین روزهای قرن

تغییرات تردد بین‌استانی از ابتدای طرح نوروزی امسال (۲۵ اسفندماه) تا دیروز (۲۸ اسفندماه) نشان می‌دهد که غیر از استان اردبیل بقیه استان‌ها افزایش سفرهای جاده‌ای را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کردند که در این میان استان‌های خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان به ترتیب با ۸۸ درصد، ۶۰ درصد، ۵۸ درصد، ۵۳ درصد و ۴۷ درصد بیشترین رشد را تجربه کردند و در صدر سفرهای نوروزی قرار دارند.

سفرهای نوروزی مردم در آخرین روزهای قرن

کد خبر 449013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =