چرا سهام عدالت کمتر واریز شد؟/ از کجا بفهمیم چقدر سهام داریم؟/ سامانه چک کردن شبا و سهام عدالت؟

سازمان بورس دلیل مغایرت پرداخت ها با انتظارات سهامداران سهام عدالت را بیان کرد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار سهامدار سهام عدالت که سجامی بودند یا شماره شبای بانکی خود را در اختیار این سازمان قرار داده بودند، پرداخت شد. برخی از سهامداران سهام عدالت با اعتراض از میزان پرداختی خواستار توضیح سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص شدند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با دلیل مغایرت پرداخت ها با انتظارات سهامداران سهام عدالت گفت: ممکن است سود سهام عدالت به حساب مربوطه واریز شده باشد اما به دلایلی همچون وجود حکم قضایی، این مبلغ از حساب برداشت شده باشد. (اگر شخصی بدهکار باشد و حکم قضایی برای برداشت از حساب‌های بانکی او صادر شده باشد، هر گاه مبلغی به یکی از حساب های شخص مورد نظر واریز شود به طور خودکار از آن حساب کسر می‌شود.)

محمد هادی سلیمی زاده، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در ارتباط با این سوال سهامداران که چرا مبلغ واریز شده سهام عدالت کمتر از میزان اعلام شده است، گفت: سال ۸۶ دستگاه های دولتی هنگام اعطای سهام عدالت به مردم برگه‌ای به آنها دادند که روی آن درج شده بود «معادل یک میلیون تومان سهام عدالت». در سال ۹۶ دولت وقت اعلام کرد سودهای حاصله از سهام شرکت‌ها کفاف تسویه وجوه یک میلیون تومانی را نکرده و افرادی که متقاضی تکمیل سهام عدالت خود هستند، برای اینکه سهامدار یک میلیون تومانی بمانند، باید مبلغ باقی مانده (۴۴۷ هزار تومان)‌ را به حساب دولت واریز کنند.


بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان بورس: منتظر پیامک باشید/ سهام عدالت پرداخت می‌شود


وی افزود: با توجه به ضعف جدی اطلاع رسانی، بسیاری از مردم از موضوع آگاه نشده و علیرغم منفعت بسیار زیاد تنها تعداد بسیار کمی از مردم اقدام به تکمیل سهام عدالت خود نمودند و صرفا افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط نهاد حمایتی سهامشان تکمیل شد.
سلیمی زاده گفت: از آنجایی که اشخاص حقیقی این پرداخت را انجام ندادند، لذا سهام این سهامداران تبدیل به سهام عدالت ۵۲۳ هزار تومانی شد و بر آن اساس سود سهام عدالت امسال پرداخت شد.
سلیمی زاده ادامه داد: افراد جهت اطمینان خاطر از سهام خود به سامانه سهام عدالت به آدرس http://news.samanese.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن معتبری که به نام خود شخص ثبت شده باشد مبلغ سهام خود و شماره شبای اعلامی خود را رویت کنند.
وی افزود: برخی از سهامداران سهام عدالت نیز در سال ۹۹ بخشی از سهام عدالت و یا نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی خود را فروختند که در نهایت میزان پرداخت سهام شان از سود سهام عدالت کمتر از رقم اعلام شده است.

کد خبر 448702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    ماسهام را نفروختیم روی برگ سهام نوشته ده ملیون ریال معادل یک ملیون تومان هست الان سود یک و هشتاد باید میگرفتم اما ندادن دلیلش چی منم 3تا بچه دارم کارگرم زمستونی کار نداشتم بیمه ندارم دستم خالی
  • ههلب IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    همتون دروغ ههستین سهام ۵۰۰تومانی من ۳۰۰بودیعنی طی یه سال فقط سودش۳۰۰شدبه بعضی ها ۵۰۰دادین وجدانن توانایی مدیریت ندارین چرا مسولیت گردن میگیرین
  • مسلم نادری IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    چرا سهام ما نصف پرداخت شد.سهام یک میلیونیه