وضعیت بازارها در سال جدید چگونه خواهد بود؟ / دو گروهی که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند را بشناسید

مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران: سال ۱۴۰۱ برای تعیین استراتژی سرمایه گذاری ابهام دارد.

صدای بورس - حسین حریریان؛ در شرایط فعلی و با توجه به شرایط توافق هسته‌ای پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در سال جدید فضای به نسبت آرام‌تر نسبت به سال گذشته داشته باشد.

مهدی رباطی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران در مورد استراتژی سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که احتمال تغییر اکوسیستم اقتصادی و اتمسفر فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد وجود دارد؛ دلیل چنین شرایطی هم موضوع مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و افزایش فروش نفت کشور است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: احتمال تغییرهایی که وجود دارد به شکل پررنگی در فضای اقتصاد کلان کشور و متغییرهای اقتصادی تاثیرگذار است. احتمال وقوع هر یک از این سناریوها تعیین کننده فضای اقتصادی و جذابیت بازارها در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه بیان کرد: در شرایط فعلی با توجه به ابهام در توافق هسته‌ای، پیش‌بینی کلی از وضعیت بازار سرمایه در افق ۱۴۰۱، فضایی به نسبت آرام‌تر نسبت به سال ۱۴۰۰ است. این نکته را هم باید مد نظر داشت که در کلیه بازارهای سرمایه پذیر تلاطم‌ها در سال جدید کمتر خواهد شد و به احتمال زیاد با توجه به افت جدی که بازار سرمایه به خود دیده است، تا حدودی رونق به این بازار برگردد.

رباطی گفت: در بازار سرمایه سهامی که با تاثیر از تحریم‌ها افت بیشتری کردند، احتمال می‌رود بعد از توافق بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. از جمله این گروه‌ها می‌توان به خودرویی‌ها و بانکی‌ها اشاره کرد که از پتانسیل کافی برای دادن بازدهی قابل توجه نسبت به دیگر بازارها و صنایع را نام برد.

کد خبر 448680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =