جزییات واردات خودرو در سال آینده چیست؟

معاون وزیر صمت اظهار داشت: در قانون بودجه به دولت اجازه داده شده که واردات ۷۰ هزار خودرو را انجام دهد.

به گزارش صدای بورس، محمد صالحی‌نیا اظهار کرد: مصوبه‌ای مربوط به سران قوا در سنوات قبل بود که ورود برخی از کالاها از جمله خودرو را به دلیل محدودیت‌هایی که در تامین ارز وجود داشت محدود کرده است. این مصوبه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پا بر جا است. اگر این مصوبه تمدید نشود به این مفهوم است که واردات خودرو مجددا از سر گرفته بشود.

وی افزود: از آنجا که مصوبه‌ای که به واردات ۷۰ هزار خودرو اشاره می‌کند آن چیزی است که در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده، اگر قانون بودجه فرآیند خود را طی نکند و تاییده شورای نگهبان را بگیرد قابلیت اجرایی دارد. در قانون بودجه به دولت اجازه داده شده که واردات ۷۰ هزار خودرو را انجام دهد.


بیشتر بخوانید: آزادسازی واردات خودرو


معاون وزیر صمت: اگر بر فرض بودجه تصویب شده و مصوبه سران قوا تمدید نشود به این معنا است، دولت اختیار خواهد داشت برای واردات خودرو قاعده بگذارد تا در تامین منابع ارزی با محدودیت خاصی مواجه نشود.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: هم خودروی کامل و هم قطعاتی که در خطوط تولیدی سایر کشورها راه‌اندازی می‌تواند صادر شود. علاوه بر این منوط به صادرات قطعات هم شده که می‌تواند قطعات برقی یا ریخته‌گری یا آهن‌گری شود. همه این موارد که بر اساس تعرفه گمرکی قابل تخمین است.

کد خبر 448621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =