بورسی شدن خودرو در بورس کالا/ پروژه محورها به نفع مردم

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: از نظر ما هر کسی باید بتواند در بورس کالا خودرو خرید و فروش کند و در این رقابت شرکت کند.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ شرکت‌ پروژه محور تجلی توسعه معادن و فلزات توانست با حضور در بازار سرمایه عملکرد مثبتی از خود ارائه دهد. این شرکت با نماد تجلی در فرابورس ایران پذیرش شد و اکنون نام این شرکت در کنار «کچاد»، «کگل»، «فارس» سهم مهمی در بین ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» دارد.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اهمیت شرکت‌های پروژه محور در گفت‌وگو با صدای بورس بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که مردم نیز در منفعت پروژه‌های سودآور شریک باشند. به عنوان مثال معادنی که سودآور هستند به جای اینکه با مناقصه تنها به یک نفر اختصاص یابد با عرضه در بورس در قالب شرکت پروژه محور، به تمام مردم تخصیص می‌یابد.

وی افزود: دستورالعمل تامین مالی شرکت های پروژه محور امسال تصویب شد و بر اساس آن شرکت‌هایی که امکان تبدیل شدن به شرکت سهامی عام را دارند، می‌توانند از این دستورالعمل استفاده کنند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت:‌ معادن و شرکت‌هایی که می‌خواهند تازه راه اندازی شوند و سودآوری خوبی دارند، می‌توانند با این مکانیزم (تامین مالی شرکت‌های پروژه محور از بورس)‌ مردم را در سود خود سهیم کنند و از بازار اولیه برای تامین مالی شرکت ها کمک بگیرند.

شرکت تجلی معادن و فلزات به عنوان زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در پروژه‌های مهمی همچون توسعه معدن جانجا به عنوان یکی از ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی نقش مهمی دارد. این پروژه‌ها توسط «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد. پیشرفت و موفقیت در به‌نتیجه رسیدن این پروژه‌ها علاوه بر آنکه اشتغال و توسعه را به همراه دارد، سهامداران بورسی را نیز منتفع خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

سهم تجلی از ۴۸ پروژه چقدر است؟/ سهامداران بورسی بخوانند


وی در ارتباط با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: همان گونه که سایر کالاها همچون میلگرد در بورس کالا عرضه می‌شود، خودرو نیز عرضه می شود و بر مبنای قانون عرضه و تقاضا کشف قیمت می‌شود.

خدابخش گفت: با توجه به آنکه خودرو کالایی پر متقاضی و مصرفی است، از نظر ما هر کسی باید بتواند در بورس کالا خودرو خرید و فروش کند و در این رقابت شرکت کند، در حقیقت کشف قیمت واقعی انجام خواهد شد و نه دستوری.

کد خبر 448523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =