"پکویرح" با ثبت ۵۰ درصد کاهش متوقف شد

حق تقدم‌های استفاده نشده ناشی از انجام برنامه افزایش سرمایه شرکت کویر تایر پس از اتمام مهلت استفاده از آن، توسط شرکت فروخته خواهد شد و وجوه حاصل از آن پس از کسر بهای تمام شده به حساب سهامدارانی که از حق تقدم خود استفاده نکرده اند، واریز می‌شود.

صدای بورس - شهربانو جمشیدی؛ شرکت کویر تایر در ماه‌های اخیر برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را به اجرا درآورده است.

این مجموعه فعال در گروه لاستیک و پلاستیک سرمایه خود را از مبلغ دو هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال افزایش داده است و این برنامه را با هدف تکمیل و اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۴ هزار تن در سال اجرایی کرده است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

"پکویرح" با ثبت ۵۰ درصد کاهش متوقف شد

بر اساس اطلاعات موجود، مهلت استفاده از حق تقدم‌های ناشی از برنامه افزایش سرمایه "پکویر" پس از یک بار تمدید در بازه زمانی ۲۶ آبان ماه امسال تا ۲۵ بهمن ماه تعیین شده است و سهامداران در دوره مذکور فرصت داشتند تا به دو روش فروش حق تقدم در تابلوی معاملات بازار سرمایه یا واریز مبلغ یک هزار ریال به ازای هر سهم به حساب‌های بانکی اعلام شده از سوی شرکت عمل کنند.

بررسی روند معاملات "پکویرح" در دوره مورد اشاره از افت ۵۰ درصدی قیمت آن حکایت دارد. آنچنان که، ارزش هر سهم آن از مبلغ پنج هزار ریال به دو هزار و ۴۹۴ ریال کاهش یافته است. در کنار آن، قیمت نماد اصلی یعنی "پکویر" با ثبت کاهش ۲۹ درصدی از محدوده قیمتی هفت هزار ریال به چهار هزار و ۹۸۶ ریال رسیده است.

"پکویرح" با ثبت ۵۰ درصد کاهش متوقف شد

شایان ذکر است، حق تقدم‌های استفاده نشده ناشی از انجام برنامه افزایش سرمایه شرکت کویر تایر پس از اتمام مهلت استفاده از آن، توسط شرکت فروخته خواهد شد و وجوه حاصل از آن پس از کسر بهای تمام شده به حساب سهامدارانی که از حق تقدم خود استفاده نکرده اند، واریز می‌شود.

در پایان این گزارش می‌افزاید، شرکت کویر تایر اعلام کرده است که برنامه افزایش سرمایه آن تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه ثبت نخواهد شد و سود نقدی مصوب مجمع به سرمایه جدید یعنی حق تقدم‌های حاصل از افزایش سرمایه تعلق نمی‌گیرد. بر این اساس، مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت کویر تایر برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر سال ۱۴۰۰ با سرمایه دو هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۱ اسفند ماه جاری برگزار شده است و در آن تقسیم سود نقدی به مبلغ ۷۰۰ ریال به ازای هر سهم به تصویب اکثریت آرا سهامداران رسیده است.

کد خبر 448482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =