حرکت به سوی اقتصاد تحریم ناپذیر

وزیر اقتصاد گفت: ناچاریم به سمت اقتصاد تحریم ناپذیر برویم و اگر می‌خواهیم به سمت اقتصاد تحریم ناپذیر برویم باید به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم.

به گزارش صدای بورس، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در ششمین گردهمایی مدیران مؤسسات و شرکت‌های بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی،که با حضور آیت الله مروی تولیت این آستان برگزار شد، اظهار داشت: آستان قدس رضوی بازیگری ملی است؛ این بازیگری اگر بدون تقسیم کار برنامه ریزی شده باشد لزوماً برآیند آن نمی تواند منافع اقتصادی در حوزه ملی را افزایش دهد و باید یک نوع همگرایی بین قوای سه گانه و اضلاع بخش عمومی کشور بوجود آید.

وزیر اقتصاد افزود: ما اگر از برنامه های نهادهای عمومی مطلع شویم، با حرکت در مسیر هم افزایی، می توانیم ادعا کنیم در مجموعه جبهه اقتصاد نظام با حرکت هم گام و هماهنگ به سمت اهداف پیش رفته‌ایم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: برنامه ستاد اقتصادی دولت برای سال ۱۴۰۱ مبتنی بر این نگاشته شده است که ما در سناریوهای بدبینانه نیز بتوانیم به ثبات اقتصادی کلان برسیم و با هدف احیاء و زنده کردن اقتصاد شاهد رشد عادلانه اقتصادی باشیم.

خاندوزی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ دوره انتقال دو دولت بود از همین رو بخش زیادی از فرصت‌ها از دست رفت اما اقداماتی شروع شده که در ماه‌های آینده به ثمر خواهد نشست؛ همچنین در ۵ ماه گذشته تمام شاخص های سطح عمومی در اقتصاد به درجه قابل توجهی رشد داشته و امیدواریم همین روند در سال ۱۴۰۱ پیش برود.


بیشتر بخوانید:

وزیر اقتصاد به وعده بورسی رئیسی واکنش نشان داد


وی افزود: در حوزه های تولید ملی که درگیر آن هستیم، مقدماتی از جمله سیاست‌های قیمتی، مالیاتی، تشویق وتسهیل برای صدور محوزهای کسب و کار و... لحاظ شده است که ارزان شدن تولیدات و رقابت در عرصه تولید و رقابت در نوآوری و فناوری در اقتصاد ملی را در پی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد گفت: باید الگوی افزایش درآمد و رونق در اقتصاد ملی مبتنی بر نظارت‌های سامانه‌ای بر خط و هوشمند باشد و به سمت اقتصاد تحریم ناپذیر برویم.

خاندوی ادامه داد: ما ناچاریم اگر می‌خواهیم به سمت اقتصاد تحریم ناپذیر برویم باید به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم. همچنین باید مدل و الگوی رشد اقتصادی را در کنار هوشمندسازی سامانه‌ها پی بگیریم و عاملیت و عنصر پایدار رشد اقتصادی برخاسته از مسیرهای پایین به بالای اقتصاد شکل گیرد.

وی گفت: اگر بتوانیم روش های تأمین مالی که مردم در آن مشارکت می کنند را فراهم کنیم بودجه دولت سقف حرکت ما نخواهد بود اگر مشارکت مردم را در اداره بنگاههای اقتصادی و نظارت مردم را در نظارت بنگاههای اقتصادی بیاوریم فقط رشد اقتصادی چند درصدی نداریم بلکه شکل متفاوتی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، وزیر اقتصاد عنوان کرد: ما چاره‌ای جز اینکه مردم را عنصر اصلی نظارت بر شرکت‌های دولتی انتخاب کنیم نداریم و باید هزینه‌های آن را بپردازیم اگر این الگوها بین دولت و بازیگران بخش عمومی مورد توافق قرار گیرد و حرکت هماهنگی داشته باشیم خروجی های خوبی داریم.

کد خبر 448458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =