۱۸ درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به ضرورت کاهش مصرف آب در تهران تاکید کرد: تقریبا برابر با ۱۸ درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا بختیاری در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: این اعداد در حالی بوده که منابع تامین آب شهر تهران ۵۰۰ حلقه چاه و پنج سد در اطراف تهران است که شامل سد طالقان و امیرکبیر در غرب تهران و سدهای لار و لتیان و ماملو در شرق تهران می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان آبی که از سدهای تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد به طور متوسط ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که این میزان بنا بر خشکسالی یا ترسالی متغیر است، اظهار داشت: حجم کل این سدها یک میلیارد متر مکعب است و این به آن معنا است که مصرف آب در تهران تقریبا برابر با ظرفیت ذخایر سدها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه در تهران بیشترین حالت بارندگی هم که رخ بدهد سدهای تهران گنجایش بیش از یک میلیارد مترمکعب را ندارند، تصریح کرد: مصرف آب در تهران نزدیک به ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که بنابراین در یک سال پر باران هم ما بیشتر از ۲۰۰ میلیون متر مکعب نمی‌توانیم ذخیره کنیم.

بختیاری در پاسخ به این سوال که چه میزان آب در چرخه انتقال، از تصفیه‌خانه تا رسیدن به درب منازل هدر می‌رود؟ خاطرنشان کرد: مابه‌التفاوت تولید و مصرف را آب به حساب نیامده می‌نامیم که بخشی از آن هدررفت ظاهری و بخشی هدررفت واقعی است. هدررفت در حال حاضر از ۳۰ درصد به حدودا ۲۲.۱ درصد رسیده است، که ما طبق قانون باید تا سال ۱۴۱۰ عدد هدررفت آب را به ۱۵ درصد برسانیم که هم تراز با استانداردهای جهانی است.


بیشتر بخوانید: تهرانی‌ها هر روز معادل دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند!


وی درخصوص افت فشار آب در آپارتمان‌های شهر تهران ابراز داشت: شهروندان می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و اعلام افت فشار آب کنند، کارشناسان با رویت فشار آب آن منطقه به تنظیم فشار آن محدوده می‌پردازند.

همچنین در این برنامه طی ارتباط تلفنی با حسین توکلی کجانی، فرماندار شهرستان ری در خصوص پیگیری جدول‌گذاری و اصلاح فاضلاب در فیروزآباد شهرستان ری گفت‌وگو شد.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به آنکه اعتراض اهالی روستا درست است چراکه فاضلاب رها شده چهره نامناسبی برای آن بخش از روستا ایجاد کرده بود، بیان کرد: تذکرات لازم به دهیار داده شد و در کنار آن تامین اعتبارات مالی صورت گرفت تا آن محدوده جدول‌گذاری شود.

به گفته فرماندار شهرستان ری، کل پروژه جدول‌گذاری ۴۰۰ متر است که حدود ۱۰۰ متر آن انجام شده و به گفته دهیار و بخشدار تا انتهای فروردین کل پروژه به اتمام می‌رسد.

کد خبر 448334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =